عربستان سعودی خودروهای برقی خودران را آزمایش می‌کند
عربستان سعودی خودروهای برقی خودران را آزمایش می‌کند

با اعلام ابتکار جدید وزارت حمل‌و‌نقل و خدمات لجستیکی عربستان سعودی، خودروهای الکتریکی خودران یک گام به جاده‌های این کشور نزدیک‌تر شدند.
به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، رمیح بن محمد الرمیح، معاون وزیر حمل‌و‌نقل و خدمات لجستیکی اعلام کرد اجرای آزمایشی این طرح، بخشی از تلاش‌های دولت برای حمایت و..

ست نیوز
عربستان سعودی خودروهای برقی خودران را آزمایش می‌کند
با اعلام ابتکار جدید وزارت حمل‌و‌نقل و خدمات لجستیکی عربستان سعودی، خودروهای الکتریکی خودران یک گام به جاده‌های این کشور نزدیک‌تر شدند.
به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، رمیح بن محمد الرمیح، معاون وزیر حمل‌و‌نقل و خدمات لجستیکی اعلام کرد اجرای آزمایشی این طرح، بخشی از تلاش‌های دولت برای حمایت و توسعه سیستم‌های حمل‌و‌نقل پیشرفته است.
به گفته او، هدف این ابتکار کمک به محیط زیست، محدود کردن میزان مرگ‌ومیر و افزایش حرکت بین شهرها است.
الرمیح خاطرنشان کرد که این اقدام، آسیب‌های تحمیلی بر محیط زیست را کاهش می‌دهد و به اهداف ریاض برای توسعه پایدار یاری می‌رساند.
به گفته او، این وزارتخانه قصد دارد از طریق خودروهای الکتریکی خودران به راهکاری پایدار، ایمن و یکپارچه دست یابد که علاوه بر افزایش تردد در شهرها و بین شهرها، آلایندگی کربن را به صفر برساند. آزمایش‌های انجام‌شده در این وزارتخانه مطابق با اهداف راهبردی حمل‌و‌نقل و لجستیکی ملی است که می‌کوشد عربستان سعودی را در زمره پیشرفته‌ترین کشورها از نظر کیفیت و ایمنی جاده قرار دهد.
3758156 1993789456
توسعه کلی حمل‌و‌نقل عمومی در عربستان سعودی، مد نظر طراحان این خودروها است و ابرپروژه نئوم عربستان سعودی، یکی از مناطقی است که به شدت به توسعه خودروهای الکتریکی خودران تکیه خواهد کرد.
عربستان سعودی در سال‌های اخیر در زمینه بهره‌وری از تکنولوژی برای گسترش خدمات شهری و نیز حفاظت از محیط زیست، روش‌های متنوعی در نظر گرفته است.
در روزهای گذشته نیز گزارش شد که اداره راه عربستان سعودی با مشارکت وزارت شهرداری، امور روستایی و مسکن، یک آزمایش تحقیقاتی در‌مورد سطوح آسفالت خنک‌کننده آغاز کرده است. این فناوری برای جاده‌های مناطق مسکونی و پرجمعیت، ایستگاه‌های اتوبوس و مسیرهای پیاده‌روی استفاده خواهد شد.
روسازی‌های خنک شامل طیف وسیعی از فناوری‌های نوظهور است. این اصطلاح در حال حاضر به موادی اطلاق می‌شود که انرژی خورشیدی بیشتری منعکس می‌کنند، تبخیر آب را افزایش می‌دهند، یا به نحوی اصلاح شده‌اند که خنک‌تر از روسازی‌های معمولی باقی بمانند و از این طریق، مصرف انرژی و آلودگی هوا کاهش می‌یابد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این فناوری در دو مکان در ریاض آزمایش شده و نتایج خوبی داشته است.منبع :ایتنا