شاه نشین کابینت آشپزخانه چیست؟ + چند نمونه زیبا
شاه نشین کابینت آشپزخانه چیست؟ + چند نمونه زیبا

—————- رپرتاژ آگهی —————–
در سال‌های اخیر، با توجه به تغییرات به وجود آمده در شیوۀ معماری‌ها، سازندگان تمام تلاش خود را می‌کنند تا از فضاهای موجود در ساختمان حداکثر استفاده را ببرند. یکی از ایده‌های جذابی که می‌توان برای زیباتر شدن فضای خانه از آن استفاده کرد، شاه نشین آشپزخانه..

ست نیوز
شاه نشین کابینت آشپزخانه چیست؟ + چند نمونه زیبا —————- رپرتاژ آگهی —————–
در سال‌های اخیر، با توجه به تغییرات به وجود آمده در شیوۀ معماری‌ها، سازندگان تمام تلاش خود را می‌کنند تا از فضاهای موجود در ساختمان حداکثر استفاده را ببرند. یکی از ایده‌های جذابی که می‌توان برای زیباتر شدن فضای خانه از آن استفاده کرد، شاه نشین آشپزخانه است. محلی که در کنار پنجره قرار دارد و شما می‌توانید برای استراحت در آن مستقر شده از مناظر اطراف محل زندگی خود لذت ببرید. در این مقاله، قصد داریم به پرسش شاه نشین کابینت چیست پاسخ داده و اطلاعاتی درمورد مزایا و نحوۀ طراحی انواع آن در اختیار شما قرار دهیم.

شاه نشین کابینت چیست؟

شاه نشین در کابینت یک مفهوم طراحی داخلی است که موجب ایجاد تغییراتی کلی در آشپزخانه می‌شود. این نوع کابینت‌ها عمدتاً بزرگ، شیک و با جزییات فراوان هستند. آن‌ها به محیط ظاهری شگفت‌انگیز می‌بخشند و علاوه‌بر این، امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند. این کابینت‌ها به طراحی داخلی آشپزخانه شخصیت بخشیده و می‌توانند فضای بیشتری را نیز فراهم کنند. البته به این نکته توجه داشته باشید که از این نوع طراحی، می‌توان در بخش‌های دیگر منزل مثل اتاق نشیمن، اتاق‌خواب و… نیز استفاده کرد. اما این سکوها بیشتر در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین دلیل است که به آن شاه نشین آشپزخانه گفته می‌شود.
شاه نشین آشپزخانه

کابینت شاه نشین مناسب چه آشپزخانه هایی است؟

به‌طورکلی از این نوع کابینت‌ می‌توان در فضاهای مدرن و کلاسیک استفاده کرد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که وجود فضای کافی برای اجرا و نصب، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شایان ذکر است که در کابینت سبک مدرن، طراحی‌های انجام‌شده بسیار ساده بوده و جزییات بسیار کمی در ساخت به بخش‌های مختلف اضافه می‌شود. در حالی که در کابینت سبک کلاسیک، توجه به جزییات از اهمیت بیشتری برخوردار است تا جلوه و زیبایی کار افزایش پیدا کند.
شاه نشین آشپزخانه

بهترین جنس کابینت با شاه نشین

بهترین جنس کابینت با شاه نشین وابسته به سلیقۀ شما، بودجه و نیازهای آشپزخانه‌تان است. اما در کل سه نوع جنس معمول وجود دارد که هرکدام ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند:

چوب

چوب یکی از جنس‌های محبوب برای کابینت‌های شاه نشین است. این ماده دارای یک ظاهر گرم و دوست‌داشتنی است و می‌تواند آشپزخانه را به یک مکان دلپذیر تبدیل کند. از انواع مختلف آن می‌توان به راش، کافیار و گردو اشاره کرد. به این نکته توجه داشته باشید که هزینۀ ساخت این نوع از محصولات، نسبت‌به مدل‌های فلزی و چرمی کمی بیشتر است.

فلز

شاه نشین آشپزخانه با جنس فلزی، از ظاهری صنعتی و مدرن برخوردارند. این نوع کابینت‌ها از فولاد ضدزنگ یا آلومینیوم ساخته می‌شوند و معمولاً با پوشش‌های متنوعی به بازار عرضه می‌گردند. آن‌ها به فضا انرژی می‌بخشند و برای محیط‌های مدرن و صنعتی مناسب هستند.

چرم

کابینت‌های شاه نشین با پوشش چرمی، یک طراحی بسیار شیک و لوکس دارند. چرم به آشپزخانه حسی از شیکی و دلنشینی می‌دهد. این نوع کابینت‌ها به‌ویژه در آشپزخانه‌هایی با دکوراسیون کلاسیک و مدرن خوب عمل می‌کنند. قبل از انتخاب، مهم است که با توجه به مزایا و معایب هر جنس و مطالب مرتبط با آن تصمیم‌گیری کنید. اگر برای انجام این کار اطلاعات کافی در اختیار ندارید، به شما توصیه می‌کنیم از متخصصان و مشاورانی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند کمک بگیرید.
as54

الزامات مهم برای اجرای شاه نشین آشپزخانه

به این نکته توجه داشته باشید که در هر فضایی، امکان اجرا و پیاده‌سازی شاه نشین وجود ندارد. پس از پاسخ به دو سوال شاه نشین کابینت چیست؟ و کابینت شاه نشین مناسب چه آشپزخانه هایی است؟ در این بخش قصد داریم به مهم‌ترین الزامات اجرای این دکور اشاره کنیم:

داشتن فضای کافی

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، داشتن فضای کافی اطراف پنجره در محیط آشپزخانه است. پس به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید تجهیزات، بررسی‌های لازم را انجام دهید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.

ساخت در ابعاد استاندارد

ساخت شاه نشین آشپزخانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. فضای مدنظر باید به شکلی طراحی شود تا شما بتوانید به‌راحتی از آن استفاده کنید. به‌طور مثال طول شاه نشین باید بین ۸۵ تا ۱۲۸ سانتی‌متر، عمق آن بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر و ارتفاع تکیه‌گاه آن بین ۲۵ تا ۵۰ سانتی‌متر باشد.

نگه‌داری صحیح

تنها اجرا و استفاده از تجهیزات باکیفیت مهم نیست؛ شما باید به‌درستی از آن‌ها محافظت و نگه‌داری کنید. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم در قسمت نشیمن گاه، از یک محافظ روی قسمت نشیمن استفاده کنید و بخش‌های مختلف را با بهره‌گیری از یک پارچۀ نرم و لطیف تمیز کنید تا آسیبی به آن وارد نشود.

استفاده از پرده

از آنجایی که شاه نشین آشپزخانه در پشت پنجره قرار دارد، بهتر است از یک پرده برای جلوگیری از تابش نور مستقیم خورشید به آن استفاده کنید. در صورت بی‌توجهی به این موضوع، عمر چوب و پارچۀ استفاده‌شده به‌شدت کاهش پیدا کرده و شما مجبور می‌شوید آن‌ها را تعویض کنید.

تهویۀ مناسب محیط

فضای بسته و رطوبت موجود در آشپزخانه موجب آسیب دیدن شاه نشین می‌شود. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از تراکم بخار در محیط، تهیویۀ مناسبی در نظر بگیرید. با انجام این کار، از خراب شدن بخش‌های چوبی و پراچه‌ای جلوگیری می‌کنید.

قرار دادن پریز برق

ازآن‌جایی‌که اکثر افراد در هنگام استراحت از دستگاه‌های الکترونیکی مثل تبلت، تلفن همراه و… استفاده می‌کنند، قرار دادن پریز در کنار شاه نشین آشپزخانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به شما توصیه می‌کنیم حداقل دو منبع برق در نزدیکی محل نشستن خود تعبیه کنید.

جمع‌بندی

در نهایت اگر می‌خواهید منزلتان را به یک مکان شگفت‌انگیز تبدیل کنید، شاه نشین آشپزخانه یک گزینۀ فوق‌العاده به حساب می‌آید. این کابینت‌ها نه تنها ظاهری شیک و لوکس به آشپزخانه می‌بخشند، بلکه فضا را برای نگه‌داری از وسایل مختلف فراهم می‌کنند. مطالب این مقاله به شما در انتخاب و استفادۀ بهینه از شاه نشین و طراحی مناسب کابینت کمک خواهند کرد.
منبع :ایتنا