سازمان سیا هم به دنبال توسعه یک ربات چت هوش مصنوعی
سازمان سیا هم به دنبال توسعه یک ربات چت هوش مصنوعی

سیا و سایر سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده به زودی یک ربات چت هوش‌مصنوعی مشابه ChatGPT خواهند داشت. این برنامه با استفاده از داده‌های در دسترس عمومی آموزش داده خواهد شد و منابع پاسخ‌هایش را نیز ذکر خواهد کرد تا عوامل این سازمان بتوانند اعتبار آنها را راستی‌آزمایی کنند.
به گزارش ایتنا و به نقل از ان..

ست نیوز
سازمان سیا هم به دنبال توسعه یک ربات چت هوش مصنوعی سیا و سایر سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده به زودی یک ربات چت هوش‌مصنوعی مشابه ChatGPT خواهند داشت. این برنامه با استفاده از داده‌های در دسترس عمومی آموزش داده خواهد شد و منابع پاسخ‌هایش را نیز ذکر خواهد کرد تا عوامل این سازمان بتوانند اعتبار آنها را راستی‌آزمایی کنند.
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، هدف این است که جاسوسان ایالات‌متحده به آسانی اطلاعات مداماٌ در حال افزایش را بررسی کنند، اگرچه ماهیت دقیق آنچه که «داده‌های عمومی» به شمار می‌رود می‌تواند باعث ایجاد برخی مشکلات در زمینه حریم خصوصی نیز بشود.
رندی نیکسون، مدیر «سازمان متن‌باز» سیا، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: «ما از روزنامه‌ها و رادیو، به روزنامه‌ها و تلویزیون، به روزنامه‌ها و تلویزیون کابلی، به اینترنت اولیه، و سپس به داده‌های بزرگ رسیده‌ایم، و این روند همچنان ادامه دارد. ما ناچاریم سوزن‌ها را در میدان سوزن پیدا کنیم». بخش تحت مدیریت نیکسون قصد دارد «به زودی» این ابزار هوش‌مصنوعی را در بین سازمان‌های اطلاعاتی ایالات‌متحده توزیع کند.
CIA is developing an AI chatbot
نیکسون می‌گوید این ابزار برای عوامل سیا این امکان را فراهم می‌آورد تا اطلاعات را جستجو کنند، سؤالات بعدی را بپرسند و حجم هولناکی از داده‌ها را خلاصه‌سازی کنند.
سیا مشخص نکرده است که از کدام ابزار هوش مصنوعی (در صورت وجود) به عنوان پایه چت بات خود استفاده می‌کند. هنگامی که این ابزار قابل دسترسی شود، کل جامعه اطلاعاتی ایالات‌متحده متشکل از ۱۸ آژانس به آن دسترسی خواهند یافت. با این حال، قانونگذاران و مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند.
نیکسون گفت این ابزار از قوانین حریم خصوصی ایالات‌متحده پیروی خواهد کرد. با این حال، او بیان نکرد که چگونه دولت از نشت آن به اینترنت یا استفاده از اطلاعاتی که به طور کلی به دست آمده اما از نظر فنی «عمومی» هستند محافظت می‌کند. سابقاٌ آژانس‌های فدرال (از جمله سرویس مخفی) و نیروهای پلیس در حال دور زدن حکم‌ها و استفاده از بازارهای تجاری برای خرید انبوه داده‌ها مشاهده شده‌اند. این موارد شامل موقعیت مکانی گوشی‌های تلفن‌همراه می‌شود، که دولت ممکن است از نظر فنی آنها را به عنوان منبع‌باز لحاظ کند.
منبع :ایتنا