روی مثبت پاندمی کرونا: رشد چشمگیر استارتاپ‌ها
روی مثبت پاندمی کرونا: رشد چشمگیر استارتاپ‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تغییرات بزرگ در رفتار مصرف‌کننده و شرکت‌ها – و شاید هم بودجه محرک دولت آمریکا – موجب تقویت چشمگیر کارآفرینی شده است.
به گزارش ایتنا و به نقل از نیویورک‌تایمز، همه‌گیری کووید-۱۹ به طرق مختلف به اقتصاد ایالات‌متحده آسیب رساند. زنجیره‌های عرضه جهانی را مختل کرد، قیمت برای مص..

ست نیوز
روی مثبت پاندمی کرونا: رشد چشمگیر استارتاپ‌ها تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تغییرات بزرگ در رفتار مصرف‌کننده و شرکت‌ها – و شاید هم بودجه محرک دولت آمریکا – موجب تقویت چشمگیر کارآفرینی شده است.
به گزارش ایتنا و به نقل از نیویورک‌تایمز، همه‌گیری کووید-۱۹ به طرق مختلف به اقتصاد ایالات‌متحده آسیب رساند. زنجیره‌های عرضه جهانی را مختل کرد، قیمت برای مصرف‌کننده را افزایش داد و میلیون‌ها نفر را برای مدت کوتاهی بیکار کرد. اما همچنین ممکن است آمریکا را از رکود چندین دهه‌ای کارآفرینی خارج کند.
تحقیقات جدید از اقتصاددانان دانشگاه مریلند و فدرال رزرو در موسسه بروکینگز، که یک اندیشکده مستقر در واشنگتن است، ارائه شد، افزایش بالقوه پایدار در تعداد آمریکایی‌هایی را که کسب‌وکارهای خود را در حین و پس از همه‌گیری کووید راه‌اندازی می‌کنند نشان می‌دهد. این شرکت‌های جدید از رستوران‌ها و خشک‌شویی‌ها تا استارت‌آپ‌های با فناوری پیشرفته را شامل می‌شود.
به نظر می‌رسد که این افزایش واکنش مستقیمی به این باشد که چگونه عواقب این ویروس به سرعت اما به طور دائمی تعداد آمریکایی‌هایی که زندگی و کار می‌کنند تغییر داد.
Surge in Start ups
این تغییرات درها را به روی کارآفرینان باز کرد تا به فرصت‌های تجاری ایجادشده ناگهانی واکنش نشان دهند. این فرصت‌ها زمانی به وجود آمد که دولت فدرال به آمریکایی‌ها تریلیون‌ها دلار کمک مخصوص همه‌گیری کرونا ارائه کرد، که ممکن است برای بسیاری از افراد سرمایه لازم برای راه‌اندازی یک شرکت و استخدام کارگران را تامین کرده باشد.
اقتصاددانان گزارش می‌دهند که درخواست‌های ماهانه برای ایجاد مشاغل جدید ۳۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹، یعنی قبل از آغاز همه‌گیری، شده است. این درخواست‌ها مدت کوتاهی پس از شیوع همه‌گیری، زمانی که کنگره برای اولین بار محرک‌هایی را به اقتصاد وارد کرد، افزایش یافت. این آمار برای مدت کوتاهی افت کرد و سپس در اواخر سال ۲۰۲۰ و شروع سال ۲۰۲۱، زمانی که قانونگذاران پول بیشتری را برای مردم و شرکت‌ها ارسال کردند، دوباره جهش یافت. در آن زمان، شرکت‌های نسبتاً جوان رشد کردند و سهم بیشتری از اشتغال و مجموع شرکت‌ها را در اقتصاد به خود اختصاص دادند.
مقامات کاخ‌سفید گفتند که آنها از نتایج این مطالعه دلگرم شده‌اند و همچنان معتقدند که طرح نجات آمریکایی ۱٫۹ تریلیون دلاری، که در دولت بایدن در اوایل سال ۲۰۲۱ به قانون تبدیل شد، به حمایت از افزایش کارآفرینی کمک کرد. این پول برای مردم، مشاغل و دولت‌های ایالتی و محلی ارسال شد.
منبع :ایتنا