رهبرانقلاب: طوفان‌الاقصی علیه رژیم صهیونیستی است اما به معنای واقعی آمریکازدایی است
رهبرانقلاب: طوفان‌الاقصی علیه رژیم صهیونیستی است اما به معنای واقعی آمریکازدایی است

رهبرانقلاب: طوفان‌الاقصی علیه رژیم صهیونیستی است اما به معنای واقعی آمریکازدایی است حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور، گفتند: طوفان‌الاقصی علیه رژیم صهیونیستی است اما به معنای واقعی آمریکازدایی است
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، هزاران نفر از بسیجیان ..

رهبرانقلاب: طوفان‌الاقصی علیه رژیم صهیونیستی است اما به معنای واقعی آمریکازدایی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور، گفتند: طوفان‌الاقصی علیه رژیم صهیونیستی است اما به معنای واقعی آمریکازدایی است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور صبح امروز (چهارشنبه، ۸ آذرماه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، شعری حماسی درخصوص محور مقاومت خوانده شد.

امروز در بیروت فصلی تازه داریم
در غزه از روح حماس آوازه داریم
با هر که اسراییل را در جنگ باشد
تنها سلاح او اگرچه سنگ باشد
تا پای جان یاریگر آن سرفرازیم
باید که اسرائیل را نابود سازیم

طوفان‌الاقصی علیه رژیم صهیونیستی است اما آمریکازدایی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در ابتدای دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور، گفتند: حادثه تاریخ‌ساز طوفان‌الاقصی علیه رژیم صهیونیستی است اما آمریکازدایی است؛ طوفان‌الاقصی توانست جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه را بهم بریزد و انشاءالله ادامه پیدا کند جدول را محو خواهد کرد.

فرهنگ غرب در قضیه جنایت غزه بی‌آبرو شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه بیان کردند: حرکت وحشیانه و بی‌رحمانه‌ای که رژیم صهیونیستی در جنایت علیه مردم غزه انجام داد، نه فقط آبروی خود رژیم که آبروی آمریکا را هم برد. آبروی کشورهای معروف اروپایی را هم برد، بلکه آبروی تمدن و فرهنگ غرب را برد.

ایشان افزودند: فرهنگ و تمدن غرب، همان تمدنی است که وقتی با بمب فسفری پنج هزار کودک را شهید میکند، رژیم فلان کشور غربی میگوید اسرائیل دارد از خودش دفاع می‌کند. این دفاع از خود است؟ فرهنگ غرب این است. در این قضیه فرهنگ غرب بی‌آبرو شد.

منطق بسیج مقاوم‌سازی حداکثری کشور در مقابل تهدیدها و خطرهاست

رهبر انقلاب گفتند: بسیج یادگار گرانبهای امام برای کشور است. امام آفریننده‌ی بسیج و پدر بسیج است. در عین حال خود آن بزرگوار می‌گوید که من افتخار می‌کنم که یک بسیجی‌ام. شأن بسیج این است. خب، از فرمایشات امام چند نکته را در باب بسیج من عرض می‌کنم. نکته‌ی اول این است که منطق بسیج مقاوم‌سازی حداکثری کشور در مقابل تهدیدها و خطرهاست.

ایشان ادامه دادند: بسیج برای حداکثرسازی امکان مقاومت کشور است در مقابل هر خطری، در مقابل هر تهدیدی. این منطق در ایجاد بسیج عامل اصلی بود. امروز هم همین منطق وجود دارد و این منطق به‌روز است. امروز هم وجود بسیج لازم است با تفصیلی که حالا وجود دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بیان کردند: در این چهل و چند سال کارنامه‌ی بسیج هم تأیید می‌کند درست بودن این هدف‌گیری را. نشان می‌دهد دقیق‌بودن این دوراندیشی و روشن‌بینی امام را. در یک مواقعی در این کشور پیش آمد عزیزان من که حضور بسیج برای کشور سرنوشت‌ساز شد.

اشاره رهبر انقلاب به توصیف امام خمینی(ره) از بسیج

رهبر انقلاب در ادامه بیانات خود در دیدار بسیجیان بیان کردند: امام درباره‌ی بسیج توصیف‌های گوناگونی دارند. دو توصیف را من انتخاب کرده‌ام که به شما عرض کنم.

ایشان افزودند: یکجا امام می‌گوید که: بسیج لشکر مخلص خداست. لشکر مخلص خدا، روی کلمات دقت کنید. یکجای دیگر امام می‌گوید: بسیج مدرسه‌ی عشق است. خب این دو توصیف را کنار هم بگذاریم، لشکر مخلص خدا نشان می‌دهد که بسیج رزمنده است، لشکر برای رزم است، برای جنگ است. رزمنده بودن یعنی چه؟ یعنی هم قدرت مادی و جسمانی داشتن، هم اراده و شجاعت روحی داشتن، هم تدبیر و ترفند جنگی بلد بودن، نمونه‌اش امیرالمومنین است در مقابله‌ی با عمرو بن عبدود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: لشکر مخلص خدا یعنی چه؟ یعنی این ذخیره‌ی عظیم مغتنم برای قدرت یابی شخصی نیست. از آن طرف مدرسه‌ی عشق است، عاشق است بسیج عاشق است، دلباخته است. اما این عشق یک عشق هرزه پوی بی‌جهت بد مسیر نیست، این عشق یک عشق در ظرفیت و قابلیت یک مدرسه است.

ایشان بیان کردند: ظرف او یک ظرف جهت‌دار و منظم است یعنی چه؟ یعنی عشق به خدا، عشق به معنویت، عشق به مردم، عشق به راه جهتی که دارد حرکت می‌کند، عاشقانه حرکت می‌کند. مدرسه یعنی این. مدرسه‌ی عشق یعنی این. اینی که بسیج عاشق است. میگوید بسیج مدرسه‌ی عشق است. عشق را با جهت مشخص تدریس می‌کند، تعلیم می‌دهد.

طوفان‌الاقصی خاموش شدنی نیست

رهبر انقلاب در ادامه با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، گفتند: فجایع ۵۰ روز اخیر، فشرده جنایات ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی در فلسطین است؛ طوفان‌الاقصی خاموش شدنی نیست و بدانند که این وضع هم ادامه پیدا نخواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران قائل به همه‌پرسی در فلسطین و نظر مردم است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، گفتند: جمهوری اسلامی ایران قائل به همه‌پرسی در فلسطین و نظر مردم است. دیدگاه جمهوری اسلامی، به دریا ریختن صهیونیست‌ها و یهودیان نیست.

فرهنگ بسیجی خدمت به همه است

رهبر انقلاب درخصوص فرهنگ بسیج، بیان کردند: فرهنگ بسیجی خدمت به همه است؛ همه! آنجایی که سیل آمد بسیجی تا زانو در گل رفت برای اینکه خانه‌ی سیل‌زده را پاک کند تمیز کند از صاحبخانه نپرسید شما اسمت چیست دینت چیست مذهبت چیست، قومیتت چیست، سلیقه‌ی سیاسی‌ات چیست. نپرسید، رفت خدمت کرد، هر چه هست هر که هست.

توصیه رهبر انقلاب به بسیجیان: از دو قطبی‌های کاذب بپرهیزید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، افزودند: از دو قطبی‌های کاذب بپرهیزید. کسانی که مبانی و اصول اسلام و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند برادر شما هستند.

قله‌های بسیج در بیان رهبر انقلاب

رهبر انقلاب گفتند: قله‌های بسیج، سلیمانی و صیادشیرازی و همت و بابایی و شیرودی و همدانی و فخری‌زاده و کاظمی آشتیانی و امثال آن‌ها هستند.

جنبه‌ی فراملی و فرامرزی بسیج خیلی مهم است

جنبه‌ی فراملی و فرامرزی بسیج خیلی مهم است. این هم در بیان امام هست. امام ملاحظه کردید، تعبیر میکند هسته‌های مقاومت جهانی، هسته‌های مقاومت جهانی، این همان بسیج است. بسیج ما نیست. بسیج خودشان است اما همان فرهنگ است. هسته‌های مقاومت جهانی. تشکیل هسته‌های مقاومت جهانی. این تحقق پیدا کرد. یعنی الان شما نمونه‌هایش را دارید مشاهده می‌کنید در منطقه‌ِی خودمان.

همان هسته‌های مقاومتی که امام خبرش را داده بود، بشارتش را داده بود، امروز در حال تعیین سرنوشت این منطقه‌اند. دارند سرنوشت این منطقه‌ی ما را هسته‌های مقاومت دارد تعیین می‌کند، یک نمونه‌اش همین طوفان‌الاقصی است.

نقشه آمریکا برای تشکیل خاورمیانه‌ی جدید بکلی ناکام ماند

در قضیه‌ی لبنان آمریکایی‌ها گفتند که دنبال تشکیل خاورمیانه‌ی جدیدند، خاورمیانه یعنی؛ همین غرب آسیا. گفتند میخواهند این منطقه را که اسمش را گذاشتند خاورمیانه یک نقشه‌ی جدیدی به این بدهند خاورمیانه‌ی جدید یعنی یک نقشه‌ی جغرافیای سیاسی نویی بدهند بر چه اساس؛ بر اساس تأمین نیازها و منافع نامشروع آمریکا. آنی که آنها میخواستند البته اتفاق نیفتاد آنی که آنها دنبالش بودند اتفاق نیفتاد. آنها خواستند حزب‌اللّه را نابود کنند در نقشه‌ی جدیدی که داشتند یکی‌اش این بود نابودی حزب‌اللّه، حزب‌اللّه ۱۰ برابر قوی‌تر شد.

آنها خواستند عراق را ببلعند نتوانستند. آنها میخواستند سوریه را قبضه کنند عوامل نیابتی خودشان را به اسم داعش و جبههالنصره و از این حرفها انداختند به جان دولت سوریه هفت، هشت، ده سال هم مدام تزریق کردند، پشتیبانی کردند، پول دادند، امکانات دادند نشد ناکام شدند.

خاورمیانه‌ی جدیدی که آنها میخواستند درست کنند بکلی ناکام شد. یکی از اجزای این خاورمیانه این بود که مسئله‌ی فلسطین را به نفع رژیم غاصب تمام کنند، اصلاً چیزی به نام فلسطین دیگر باقی نماند همان دو دولتی خائنانه‌ای را هم که قبلاً تصویب کرده بودند آن را هم زیرش زدند نتوانستند، نشد.

جغرافیای سیاسی منطقه در حال دگرگونی هست اما نه به نفع آمریکا؛ به نفع جبهه‌ی مقاومت. بله، غرب آسیا نقشه‌ی جغرافیای سیاسی‌اش عوض شد اما به نفع مقاومت،‌مقاومت پیروز شد. امام درست فهمیده بود، درست تشخیص داده بود. هسته‌های مقاومت توانستند جهت حرکت را به نفع خودشان تغییر بدهند و عوض کنند.

جغرافیای سیاسی منطقه در حال دگرگونی به نفع جبهه‌ مقاومت است

این نقشه‌ی جدیدی که در این منطقه دارد به تدریج حاکمیت پیدا میکند چند خصوصیت دارد. خصوصیت اولش آمریکازدایی است، آمریکازدایی. آمریکازدایی یعنی چه؟ یعنی نفی سلطه‌ی آمریکا بر منطقه.

معنایش قطع رابطه‌ی سیاسی با آمریکا نیست نه اینکه حالا ما توقع داشته باشیم یا تصوّر کنیم که دولتهای منطقه قطع رابطه‌ی سیاسی کنند نه رابطه‌ی سیاسی، اقتصادی با همه دارند با آمریکا هم دارند داشته باشند. اما دیگر سلطه‌ی آمریکا روزبه‌روز رو به ضعف است.

امروز سیاست و جهت‌گیری در این منطقه آمریکازدایی است. یکی از نشانه‌های واضح و بارزی که امروز جلوی چشمهاست همین طوفان اقصی است؛ این طوفان‌الاقصی بله، علیه رژیم صهیونیستی است، اما آمریکازدایی است.

این حادثه‌ی تاریخ‌ساز، به معنای واقعی کلمه حادثه‌ی طوفان‌الاقصی یک حادثه‌ی تاریخ‌ساز بود توانست جدول سیاستهای آمریکا در این منطقه را به هم بریزد. ان‌شاءاللّه ادامه پیدا بکند این طوفان، جدول را محو خواهد کرد، جدول سیاست آمریکا را در منطقه محو خواهد کرد.

حرکت مسئله فلسطین به سمت حل،‌ از خصوصیات نقشه جدید منطقه ما است

یک خصوصیت دیگری که این نقشه‌ی جدید منطقه‌ی ما دارد حل مسئله‌ی فلسطین است.
مسئله‌ی فلسطین به سمت حل دارد حرکت می‌کند به توفیق الهی. حل مسئله‌ی فلسطین یعنی چه؟ یعنی تشکیل حاکمیت فلسطینی در همه‌ی سرزمین.

ما طرح‌مان را مطرح کردیم؛ طرح همه‌پرسی. همه‌پرسی از فلسطینی‌ها. البته آنهایی که اشغالگرند آنها حقی ندارند اما خود فلسطینی‌ها چه در سرزمین فلسطین چه در کشورهای همسایه‌ی فلسطین در اردوگاه‌ها چه در جاهای دیگر هر جا هستند چندین میلیون فلسطینی هستند اینها میتوانند نظر بدهند؛ یک منطق دنیاپسند و قابل قبول و متمدنانه برای اداره‌ی فلسطین.

دوگانه جدید حاکم بر منطقه،‌ دوگانه مقاومت و تسلیم است

یک خصوصیت دیگر این است که در این منطقه، دوگانه‌های جعلی و تحمیلی درست کرده بودند. این دوگانه‌ها بهم ریخت. دوگانه‌ی عرب و غیرعرب. دوگانه‌ی شیعه و سنّی، افسانه‌ی هلال شیعی، یک حرف بی‌ربطی بود مطرح کردند؛ خطر شیوع شیعه در منطقه. اینها همه بهم ریخت.

در این قضیه‌ی طوفان‌الاقصی و قبل از طوفان‌الاقصی بیشترین کمک را به فلسطینی‌ها کی کرد؟ شیعه‌ها کردند. شیعه‌‌ی لبنان، شیعه‌ی عراق، شیعه‌ی عرب شیعه‌ی غیرعرب. این دوگانه‌ها بهم ریخت. به جای این دوگانه‌های تحمیلی یک دوگانه‌ی جدیدی بر منطقه حاکم شده. دوگانه‌ی مقاومت و تسلیم.

امروز در این منطقه این دوگانه مطرح است. مقاومت یعنی چه. مقاومت یعنی تسلیم نبودن در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی و دخالت‌های آمریکا.

پایان پیام/