رقیب چینی ایرباس و بوئینگ به میدان آمد!
رقیب چینی ایرباس و بوئینگ به میدان آمد!

سی۹۱۹ اولین هواپیمای تولید چین که رقیب جدی ایرباس و بوئینگ محسوب می‌شود، نخستین پرواز خارجی خود را تجربه کرد.
به گزارش خبرگزاری ست نیوز، این هواپیمای ساخت شرکت هواپیمایی تجاری چین (کوماک) اولین سفر خارجی خود را به سنگاپور تجربه کرد. چین سرمایه‌گذاری سنگینی را در راستای از بین بردن نفوذ دو هواپیماس..

سی۹۱۹ اولین هواپیمای تولید چین که رقیب جدی ایرباس و بوئینگ محسوب می‌شود، نخستین پرواز خارجی خود را تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری ست نیوز، این هواپیمای ساخت شرکت هواپیمایی تجاری چین (کوماک) اولین سفر خارجی خود را به سنگاپور تجربه کرد. چین سرمایه‌گذاری سنگینی را در راستای از بین بردن نفوذ دو هواپیماسازی بزرگ غرب در بازار مسافربری جهان انجام داده است.

براساس گزارش ایرنا، پکن در سال جاری تلاش‌هایی را برای پیشرفت سی۹۱۹ و افزایش رد پای کوماک در داخل و عرصه بین المللی نشان داده است. این هواپیما فقط در داخل چین گواهینامه دارد و اولین هواپیمای سی۹۱۹ از خرداد امسال با خطوط هوایی چین شرقی پرواز کرده است.

رقیب جینی ایرباس و بوئینگ به میدان آمد!

با توجه به اینکه ایرباس و بوئینگ در تلاش برای افزایش تولید و پاسخگویی به تقاضا برای هواپیماهای جدید هستند و بوئینگ با یک رشته بحران دست و پنجه نرم می‌کند، صنعت هوانوردی خواهد دید که چگونه کوماک می‌تواند خود را به عنوان یک جایگزین مناسب معرفی می‌کند.

رسانه های چینی ماه گذشته گزارش دادند که شرکت هواپیمایی چین ده‌ها میلیارد یوان را طی ۳ تا ۵ سال آینده برای توسعه ظرفیت تولید سی۹۱۹ سرمایه گذاری خواهد کرد.

اداره هوانوردی چین ماه گذشته اعلام کرد که امسال تایید «آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا» (EASA) را برای سی۹۱۹ دنبال خواهد کرد، روندی که از سال ۲۰۱۸ آغاز شد.

۲۲۷۲۲۷