ربات انسان‌نمای فیگر ۰۱، نویدبخش توانبخشی به نیروی کار سالخورده
ربات انسان‌نمای فیگر ۰۱، نویدبخش توانبخشی به نیروی کار سالخورده

تاکنون تسلای ایلان ماسک، به خاطر پیشرفت مداوم توسعه ربات انسان‌نمای اپتیموس، بیشتر تیتر خبرهای ابن حوزه را به خود اختصاص داده بود اما اکنون شرکت دیگری ظهور کرده است که به نظر می‌رسد در حال توسعه محصول بسیار مشابهی است.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، یک استارت‌آپ روباتیک به نام Figure که ادعا م..

ست نیوز
ربات انسان‌نمای فیگر ۰۱، نویدبخش توانبخشی به نیروی کار سالخورده تاکنون تسلای ایلان ماسک، به خاطر پیشرفت مداوم توسعه ربات انسان‌نمای اپتیموس، بیشتر تیتر خبرهای ابن حوزه را به خود اختصاص داده بود اما اکنون شرکت دیگری ظهور کرده است که به نظر می‌رسد در حال توسعه محصول بسیار مشابهی است.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، یک استارت‌آپ روباتیک به نام Figure که ادعا می کند بیش از یک قرن تجربه در تیم ۴۲ نفره خود دارد، با ارائه یک رقیب احتمالی برای اپتیموس «از مخفی‌کاری بیرون آمده است». ربات فیگر ۰۱ طراحی مشابه با اپتیموس دارد، برای هدف مشابهی ساخته شده است و مشخصاتی مشابه محصول تسلا دارد.

تسلا دیگر تنها سازنده ربات‌های انسان‌نما نیست

ماسک اخیراً پیش‌بینی‌هایی در مورد اینکه چگونه ربات تسلا می‌تواند بر نیروی کار تأثیر بگذارد انجام داده است و استنباط می‌کند که ربات‌هایی مانند اپتیموس می‌توانند در عرض چند سال به اندازه انسان‌ها رایج شوند – و او تنها کسی نیست که ۱:۱ شدن نسبت ربات به انسان را تئوریزه کرده است. برت ادکاک، بنیانگذار و مدیر اجرایی فیگر، اساساً سخنان ماسک را تکرار کرده و گفته است که «به ازای هر انسان روی کره زمین یک ربات وجود خواهد داشت».
n00072278 b
شرکت فیگر هم مانند تسلا به وضوح شکاف‌های نیروی کار را که ربات‌هایش می‌توانند پر کنند شناسایی کرده است. این ربات به‌عنوان یک انعطاف‌پذیر فناوری ساخته نمی‌شود – هدف مشخصی دارد. ظاهراً ربات‌های فیگر برای مواردی مانند کار در انبار و خرده‌فروشی مناسب هستند، اما می‌توانند برای مراقبت از افراد مسن نیز استفاده شوند.
حتی اگر مسن نیستید، باز هم می‌توانید یک فیگر ۰۱ داشته باشید که از شما مراقبت کند. مانند تسلا، فیگر معتقد است که صرفه‌جویی در مقیاس و اتوماسیون در نهایت ربات‌های آن را مقرون به صرفه خواهد کرد. در چند سال آینده به کار گماشتن یک ربات پیشخدمت برای انجام کارهای خانه ممکن است به اندازه خرید ماشین ظرفشویی عادی شود.
منبع :ایتنا