این آییننامه از اول اکتبر در ناگویا اجرایی شد و برای جلوگیری از بروز حوادثی مانند سقوط، راه رفتن روی پله برقی ممنوع شد.
در این شهر ساحلی اقیانوس آرام مرسوم است که مردم سمت چپ پله برقی میایستند و سمت راست را برای کسانی که عجله دارند باز میگذارند، اما مواردی وجود داشته که چندین نفر تعادل خود را از..
ست نیوز
این آییننامه از اول اکتبر در ناگویا اجرایی شد و برای جلوگیری از بروز حوادثی مانند سقوط، راه رفتن روی پله برقی ممنوع شد.
در این شهر ساحلی اقیانوس آرام مرسوم است که مردم سمت چپ پله برقی میایستند و سمت راست را برای کسانی که عجله دارند باز میگذارند، اما مواردی وجود داشته که چندین نفر تعادل خود را از دست دادهاند و باعث زمین خوردن دیگران شدهاند.
هرچند پس از ابراز نگرانی افراد معلول و مسن از برخورد و بروز حوادث احتمالی تلاشهایی برای جلوگیری از ایستادن روی پله برقی انجام شد، اما نتیجهای در پی نداشت.
ژاپن تایمز گزارش داد براساس آخرین دادههای انجمن آسانسور ژاپن، در مجموع ۸۰۵ تصادف پله برقی در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بهدلیل «استفاده نادرست» رخ داده است.
پس از معرفی قانون جدید، دولت شهری در تلاش برای گسترش آگاهی، تبلیغات و پوسترهایی را نیز در ایستگاههای اصلی قطار پخش کرده است.
برخی پوسترها با نقاشی متحرک روی پله برقی ایستگاههای مترو شهری به چشم میخورد.
یکی از این پوسترها میگوید: «بیایید بایستیم و از هر دو طرف راست و چپ استفاده کنیم.»
«هنگام استفاده از پله برقی بایستید و از هر دو طرف راست و چپ استفاده کنید. این وظیفه من است!»
این قانون متصدیان ایستگاههای قطار و سایر مکانهای تجاری دارای پله برقی را نیز ملزم میکند تا کاربران را از قانون جدید آگاه کنند. اما دولت هیچ مجازاتی [برای متخلفان] درنظر نگرفته است.
ناگویا نخستین شهری نیست که چنین آییننامهای صادر میکند.
دولت استانی سایتاما قانون مشابهی را دو سال پیش در اکتبر ۲۰۲۱ اجرا کرد.منبع :ایتنا