دانستی‌هایی درباره پرامپت‌های AI
دانستی‌هایی درباره پرامپت‌های AI

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چت کردن با هوش مصنوعی (AI) چگونه است؟ حس فوق‌العاده‌ای دارد. از هوش مصنوعی پرسیده شد که چه احساسی دارد، و او پاسخ داد: «احساس خوبی دارم، ممنون که پرسیدی. چگونه می‌توانم به شما در رفع بحران وجودی امروز کمک کنم؟» این زیبایی پرامپت‌ها (اعلان‌های) هوش مصنوعی است: آنه..

ست نیوز
دانستی‌هایی درباره پرامپت‌های AI
آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چت کردن با هوش مصنوعی (AI) چگونه است؟ حس فوق‌العاده‌ای دارد. از هوش مصنوعی پرسیده شد که چه احساسی دارد، و او پاسخ داد: «احساس خوبی دارم، ممنون که پرسیدی. چگونه می‌توانم به شما در رفع بحران وجودی امروز کمک کنم؟» این زیبایی پرامپت‌ها (اعلان‌های) هوش مصنوعی است: آنها می‌توانند زمینه را درک کنند و پاسخ‌های انسانی را ایجاد کنند که گاهی به قدری خوب هستند که باورنکردنی است.
در این مطلب ایتنا و به نقل از هکرنون مروری کوتاه بر موضوع پرامپت‌های AI خواهیم داشت.
پرامپت‌های هوش مصنوعی ابزار قدرتمندی هستند که از هوش مصنوعی (AI) استفاده می‌کنند. آنها از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای یادگیری الگوها و تداعی‌ها در داده‌ها استفاده می‌کنند که برایشان این امکان را فراهم می‌آورد که پاسخ‌های شبیه به انسان بیشتری تولید کنند. آنها کارایی را بهبود می‌بخشند، به صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بهبود تجربه مشتری کمک می‌کنند.
محبوبیت پرامپت‌های هوش مصنوعی در حال افزایش است زیرا می‌توانند در همه جا – از سرویسدهی به مشتریان گرفته تا آموزش – به کار گرفته شوند.
AI Prompts Explained
نحوه ایجاد یک پرامپ AI
به عنوان مثال، چند نکته برای دادن فرمان صحیح به ChatGPT را مرور می‌کنیم:
۱) هدف خود را تعیین کنید: مشخص کنید که با پرامپ موردنظرتان به چه چیزی می‌خواهید برسید. آیا به دنبال پاسخ خاصی برای یک سوال هستید یا به دنبال ایده‌ها یا راهکارهای خلاقانه برای یک مساله هستید؟
۲) واضح و مختصر بنویسید: درخواست خود را با استفاده از دستور زبان و املای صحیح به شیوه‌ای واضح و مختصر بنویسید. از استفاده از کلام مبهم یا جملات بیش از حد پیچیده که ممکن است مدل را گیج کند خودداری کنید.
۳) زمینه را مشخص کنید: هر گونه اطلاعات یا زمینه مرتبطی را که می‌تواند به مدل در درک کار کمک کند ارائه دهید. این کار می‌تواند دربرگیرنده داده‌های اضافی یا اطلاعات پس‌زمینه مربوط به موضوع پرامپ باشد.
۴) از یک اصطلاحنامه استفاده کنید: فقط به این دلیل که اولین درخواست شما نتیجه دلخواهتان را به همراه نداشته است از تلاش دست نکشید. اغلب، یافتن کلمه یا عبارت مناسب‌تر می‌تواند قفل آنچه را که به دنبال آن هستید باز کند.
۵) مراقب فعل‌هایتان باشید: اگر می‌خواهید هوش مصنوعی درخواست شما را بفهمد، مطمئن شوید که درخواست شما حاوی فعل است که به درستی قصد شما را بیان می‌کند.
۶) چت‌جی‌پی‌تی در تشخیص نیات مهارت دارد: از همان ابتدا مشخص کنید که قصد انجام چه کاری را دارید و با آن بازی کنید. بازی با روش‌های مختلف ابرازی می‌تواند تفاوت بزرگی رقم بزند.
به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید ChatGPT به عنوان تولیدکننده عنوان برای مطالب عمل کند، می‌توانید چنین پرامپتی بنویسید:
"از تو می‌خواهم که به عنوان تولیدکننده عنوان مقاله عمل کنی. من موضوع و کلیدوازه‌های یک مقاله را به تو می‌دهم. تو پنج عنوان جذاب تولید می‌کنی. عناوین باید مختصر و زیر ۲۰ کلمه باشند و مطمئن شوی که معنی موردنظر را برساند."
علاوه بر این، لازم است محدودیت‌های این مدل و نوع پاسخ‌هایی که می‌تواند ارائه کند را در نظر داشته باشید.
با اینکه ChatGPT یک مدل زبان هوش مصنوعی پیشرفته است، اما مهم است که به یاد داشته باشید که همیشه پاسخ دقیقی را که به دنبال آن هستید ارائه نمی‌دهد و ممکن است برای رسیدن به نتیجه دلخواه نیاز به چندین دستور یا تغییرات فوری باشد. همچنین پاسخ‌های آن نیاز به اعتبارسنجی نیز دارد و نباید به طور مطلق مورد استناد قرار گیرد.
منبع :ایتنا