خبر خوش برای ۱٫۵ میلیون دامدار کشور
خبر خوش برای ۱٫۵ میلیون دامدار کشور

خبر خوش برای ۱٫۵ میلیون دامدار کشور علیرضا پیمان‌پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته از تخلیه ۴ کشتی کنجاله خشک در بنادرخبر داد که خبر خوشی برای ۱٫۵ میلیون دامدار کشور که حدود ۷۳ میلیون راس دام پرورش می دهند، است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، خبر اختصاص ارز به واردات نهاده و تخلی..

خبر خوش برای ۱٫۵ میلیون دامدار کشور

علیرضا پیمان‌پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته از تخلیه ۴ کشتی کنجاله خشک در بنادرخبر داد که خبر خوشی برای ۱٫۵ میلیون دامدار کشور که حدود ۷۳ میلیون راس دام پرورش می دهند، است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، خبر اختصاص ارز به واردات نهاده و تخلیه ۴ کشتی کنجاله در بنادر خبر خوشی بود به ۱٫۵ میلیون تولیدکننده دام که حدود ۷۳ میلیون راس دام سنگین و سبک پرورش می دهند، آنها در تامین نهاده مشکلاتی داشتند که تا حدودی رفع شده است.

14020828000203 Test NewPhotoFree

اگر تامین خوراک دام تداوم یابد، بازار آزادی که در آن دلالان نهاده را تا ۵ برابر قیمت می فروشند برچیده می‌شود، هزینه تولید کمتر شده و قیمت محصولاتی مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ و لبنیات که ۷۰ درصد هزینه تولیدشان به خوراک وابسته است کاهش می‌یابد و قیمت در بازار متعادل می شود.

پیمان پاک افزود: «با برنامه‌ریزی برای افزایش واردات پیش‌بینی می‌شود که طی ۳ تا ۴ هفته آتی محموله های دیگری عرضه شود».

به گفته قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، پشتیبانی امور دام ۲ میلیون تن نهاده برای توزیع تا پایان سال خریداری کرده است. همچنین برای دیگر شرکت ها تامین ارز و تهاتر از طریق همکاری وزارت نفت با بانک ادامه دارد که بر این اساس مشکلی در تامین نهاده نداریم‌.

سالانه حدود ۹۰ کشتی نهاده تقریبا ۲۰۰ هزارتنی نهاده دامی برای تامین نیاز دامداران وارد کشور می شود، چهارشنبه هفته گذشته در همایش « تامین خوراک دام» که در بوستان گفت وگو برگزار شد، مدیر اجرایی این همایش از واردات سالانه ۱۸ میلیون تن نهاده دامی به کشور خبر داد محموله‌های وارداتی شامل ۹ میلیون تن ذرت، ۴ میلیون تن جو و ۴٫۸ میلیون تن دانه روغنی سویا است.

به گفته کارشناسان ۷۵ درصد نیاز نهاده دامی از محل واردات تامین می شود و تامین به موقع نهاده دامی عاملی برای ثبات قیمت در بازار خواهد شد.

پایان پیام/