جبران خسارت هتل بیمارستان لاکچری از جیب مردم؟!
جبران خسارت هتل بیمارستان لاکچری از جیب مردم؟!

جبران خسارت هتل بیمارستان لاکچری از جیب مردم؟! عنوان فیلمی که در فضای مجازی فراگیر شده، نه‌تنها عجیب و غیر قابل قبول بلکه عاملی برای عصبانی کردن مردم است؛ «صحبت‌های بغض‌آلود رئیس بیمارستان گاندی خطاب به معاون اول رئیس جمهور: به وعده خود عمل کنید». مردم با یادآوری شرایط تجملاتی بیمارستان گاندی مدام س..

جبران خسارت هتل بیمارستان لاکچری از جیب مردم؟!

عنوان فیلمی که در فضای مجازی فراگیر شده، نه‌تنها عجیب و غیر قابل قبول بلکه عاملی برای عصبانی کردن مردم است؛ «صحبت‌های بغض‌آلود رئیس بیمارستان گاندی خطاب به معاون اول رئیس جمهور: به وعده خود عمل کنید». مردم با یادآوری شرایط تجملاتی بیمارستان گاندی مدام سؤال می‌کنند: چرا خسارت یک هتل بیمارستان خصوصی باید از بیت‌المال و جیب مردم پرداخت شود؟!

گروه جامعه خبرگزاری فارس- عنوان فیلمی که در فضای مجازی فراگیر شده، نه‌تنها عجیب و غیر قابل قبول بلکه عاملی برای عصبانی کردن مردم است؛ «صحبت‌های بغض‌آلود رئیس بیمارستان گاندی خطاب به معاون اول رئیس جمهور: به وعده خود عمل کنید». مردمی که از نجات جان بیماران بستری در بیمارستان گاندی از آتش‌سوزی روز ۵ بهمن به لطف خدا و با تلاش نیرو‌های جان‌بر‌کف آتش‌نشانی، خوشحال و شاکرند، با یادآوری شرایط تجملاتی هتل بیمارستان خصوصی گاندی و هزینه‌های گزافی که این بیمارستان برای انواع خدمات درمانی و عمل‌های جراحی دریافت می‌کرد، مدام سؤال می‌کنند: چرا خسارت یک هتل بیمارستان خصوصی باید از بیت‌المال و جیب مردم پرداخت شود؟!

*درخواست کمک رئیس هتل بیمارستان گاندی از دولت

*سکانس اول
آقای معاون اول! شما قول دادید…

رئیس هتل بیمارستان گاندی در‌حالی‌که ۲مرد و یک زن از عوامل بیمارستان همراهی‌اش می‌کنند و یکی از مردان هم در بین صحبت­ها به آقای رئیس دلداری می‌دهد، در مقابل دوربین‌ ایستاده و با لحنی محزون که در لحظاتی رنگ طلبکاری به خود می‌گیرد، خطاب به معاون اول رئیس جمهور می‌گوید: «آقای مخبر! از تماس شما در شرایط حادثه سپاسگزاریم. شما تماس گرفتید، تعهد کردید، قول دادید… ما با ۷۰۰پرسنل و ۲۰۰پزشک بیمارستان گاندی در این شب عیدی و مشکلات معیشتی بیکار شدند، چه کنیم؟ شما باید به ما کمک کنید. خواهش من این است که یک جلسه بحرانی با حضور مسؤولان مرتبط برای ما تشکیل دهید. ما نمی‌توانیم از پسِ این شرایط بربیاییم. ما را دریابید…»

*رونمایی از اتاق های لاکچری زایمان بیمارستان گاندی برای تاریخ ۹۹/۹/۹ (۳سال قبل)

*سکانس دوم(بازگشت به عقب)
این شما و این اتاق‌های لاکچری زایمان بیمارستان گاندی

از بخت بد رئیس بیمارستان گاندی است یا حضور ذهن فعالان فضای مجازی، در فاصله کمی از انتشار فیلم درخواست بغض‌آلود او، فیلمی از ۳سال قبل از بخش زایمان این هتل بیمارستان در کانال‌ها و گروه‌های مجازی، فراگیر می‌شود؛ فیلمی که این بیمارستان برای میزبانی از مادران باردار برای زایمان در تاریخ رُند ۹/۹/۹۹ منتشر کرده بود.
خانمی دوربین به دست، در بخش زایمان می‌چرخد و از اتاق‌های لاکچری که برای مادران و نوزادان خانواده‌های پولدار تدارک دیده شده، رونمایی می‌کند: «…اتاق ۳۰۴… این دیزاین یک و ششصد تومانی ماست با بادکنک‌آرایی، میز، کاپ کیک، تور بالای سر مامان و روتختی. اتاق ۳۰۶… این نی‌نی، دختره. دیزاین این اتاق، ۲ و ۸۰۰ تومانه. اتاق ۳۰۸… اینجا اتاق یک آقا پسر گله که تا چندساعت دیگه به دنیا میاد. این هم دیزاین ۳ و ۲۰۰ تومانی ماست که کامل کامله؛ بادکنک‌آرایی، عروسک، کیک، تور بالای سر مامان، روبالشی، تور بالای سر بچه، لباس مامان و…»(قیمت‌ها مربوط به ۳سال قبل است)

14021109000712 Test NewPhotoFree

نمایی از اتاق های تجملاتی زایمان در بیمارستان گاندی

*سکانس سوم
گاندی می‌گفت ۷۰میلیون تومان اما با ۷۰۰هزار تومان در بهترین شرایط زایمان کردم

شاهد از غیب می‌رسد. مهتاب، بانوی ۳۰ساله‌ای که در همان سال ۹۹ زایمان کرده، از تجربه شخصی‌اش درباره هزینه‌های بیمارستان گاندی و بیمارستان‌های دولتی اینطور می‌گوید: «سال ۹۹ که به دنیا آوردن بچه‌ها در تاریخ رُند ۹/۹/۹۹ سر زبان‌ها افتاده بود، بیمارستان گاندی به خاطر تبلیغاتش و اتاق‌های زایمان شیکش حسابی سر و صدا کرده بود و خیلی طرفدار داشت.
آن روز‌ها از همکارانم شنیدم هزینه زایمان در آن تاریخ و بستری شدن در اتاق‌های خصوصی و لاکچری زایمان بیمارستان گاندی با دیزاین‌های خاصش، حدود ۷۰، ۸۰میلیون تومان می‌شد. اما من در همان سال در یک بیمارستان دولتی طرف قرارداد بیمه زایمان کردم و با اینکه در اتاق خصوصی بستری شدم و از شرایطش هم بسیار راضی بودم، تمام هزینه‌ای که پرداخت کردم، ۶۰۰، ۷۰۰هزار تومان شد.»

14021109000713 Test NewPhotoFree

*سکانس چهارم
هتل بیمارستان لاکچری، شعله‌ور شد…

غروب روز ۵ بهمن، هتل بیمارستان گاندی باز هم در صدر اخبار قرار گرفت و فضای مجازی را تسخیر کرد. این بار اما خبری از به رخ کشیدن تجملات بیمارستان یا صحبت از هزینه‌های عجیب درمانی در این بیمارستان خصوصی نبود. این بار، صورت مخاطبان از حرارت جملاتی که درباره بیمارستان گاندی در زیرنویس شبکه خبر و روی خروجی خبرگزاری‌ها و کانال‌های خبری فضای مجازی نقش بسته بود، گُر گرفته بود.

14021109000715 Test NewPhotoFree

مردم، بهت‌زده به صفحه تلویزیون و گوشی تلفن همراه خیره شده بودند و از دیدن شعله‌های آتش که از ساختمان بلندبالای بیمارستان گاندی زبانه می‌کشید، نفس در سینه‌هایشان حبس شده بود. مهم نبود بیماری در بیمارستان دارند یا نه. مهم نبود پایشان را تا به حال در آن بیمارستان از ما بهتران گذاشته‌اند یا نه. در تمام آن لحظات، ورد زبان مردمی که غم شهدای آتشنشان پلاسکو هنوز در دلشان تازه است، دعا برای سلامتی و موفقیت آتشنشانان و نجات جان بیماران بستری در بیمارستان بود.

14021109000718 Test NewPhotoFree

بعد از چند ساعت جدال خستگی‌ناپذیر نیرو‌های فداکار و بی‌ادعای چند‌ایستگاه آتش‌نشانی، به لطف خدا تمام بیماران به نقاط امن و دیگر بیمارستان‌ها منتقل شدند و آتش در بیمارستان گاندی بدون حتی یک فوتی مهار شد تا پلاسکویی دیگر رقم نخورد و کام مردم در عید میلاد‌امیرالمؤمنین(ع)، تلخ نشود.

14021109000720 Test NewPhotoFree

تصویر آخرین اخطار آتش نشانی به بیمارستان گاندی

*سکانس پنجم
وقتی بیمارستان لاکچری به اخطار‌های آتش‌نشانی وقعی نمی‌نهد!

هنوز آتش‌نشانان در طبقات مختلف بیمارستان گاندی مشغول لکه‌گیری بودند که اولین گلایه‌ها از بی‌توجهی مسؤولان بیمارستان گاندی به اخطار‌های ایمنی از طرف آتش‌نشانی منتشر شد. جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در حاشیه عملیات اطفای حریق در این بیمارستان به خبرنگار فارس گفت: «بیمارستان گاندی جزء ساختمان‌های ناایمن بوده و ۵ بار هم از آتش‌نشانی اخطار گرفته بود ولی توجهی به اخطار‌ها نکرد و امروز طعمه حریق شد.» به گفته ملکی، آخرین اخطار به این بیمارستان در آبان ماه امسال، کمتر از ۳ماه قبل، داده شده بود.
زبانه‌های آتش که فرونشست و سایه وحشت و نگرانی از سر بیمارستان گاندی کم شد، تازه نوبت رونمایی از غفلت‌ها و بی‌توجهی‌های مسؤولان این هتل بیمارستان به نکات ایمنی و اخطار‌های آتش‌نشانی رسید. «قدرت الله محمدی»، رئیس سازمان آتش نشانی شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی توسط یکی از شهروندان به آتش‌نشانی گزارش داده شد، گفت: «بعد از اینکه نیرو‌های اولین‌ایستگاه ما به محل رسیدند، مسؤولان بیمارستان تازه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند که آتش سوزی صورت گرفته و تا قبل از آن از حریق اطلاعی نداشتند! در‌حالی‌که اگر دوربین نظارت و اعلام حریق در بیمارستان وجود داشت، در اولین لحظه متوجه می‌شدند. وقتی آتش نشانان مراجعه کردند، دیدند جعبه‌های فایرباکس بیمارستان، آب ندارد. علی‌رغم اهمیت موضوع، ایمنی در این بیمارستان، اولویت آخر بود.»

14021109000710 Test NewPhotoFree

نماهایی از هتل بیمارستان گاندی

*سکانس آخر
چرا خسارت بیمارستان لاکچری خصوصی باید از جیب مردم پرداخته شود؟!

«رئیس بیمارستان گاندی از دولت کمک خواسته. گاندی، جزو بیمارستان‌های گرونه و اتاق‌های زایمان لاکچریش هم، معروفه. خب بزرگوار، به جای هزینه برای قرتی‌بازی، واسه ایمنی ساختمون خرج می‌کردی.»، «اگر اورژانسی می‌رفتی همین بیمارستان گاندی و می‌گفتی من بیمه تأمین اجتماعی دارم، آیا بستری می‌کردن؟ خیر. می‌گفتن اول برو صندوق، پول بده. حالا چرا باید از بیت‌المال و جیب مردم، خسارت همچین بیمارستانی رو بدن که ۵بار اخطار آتشنشانی گرفته و هیچ توجهی نکرده؟ اون موقع که پول پارو می‌کردین، به مردم فکر می‌کردین؟» «سازمان تأمین اجتماعی که اعلام کرده کارکنان بیمه‌شده بیمارستان گاندی تا زمان ایمن‌سازی و شروع فعالیت مجدد این بیمارستان می‌تونن مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند. پس نگرانی درباره وضعیت کارکنان بیمارستان وجود نداره.» و…

*یکی از بخش های بیمارستان گاندی در یک نگاه

این‌ها نمونه جملاتی است که بعد از درخواست کمک رئیس بیمارستان گاندی از دولت، در فضای مجازی دست به دست می‌شود. در فضای حقیقی هم، اوضاع بر همین منوال است و در گفت‌و‌گو‌های مردمی، می‌توان این نارضایتی را دید. «سمانه»، بانوی ۲۷ساله‌ای که به تازگی به دلیل بیماری یکی از نزدیکانش، گرفتار هزینه‌های بیمارستان خصوصی بوده، می‌گوید: «بیمارستان گاندی هم مثل بیمارستان خصوصی محل بستری پدربزرگ من، تا از بیمار پول نمی‌گرفت، حاضر نبود پذیرشش کند. هزینه‌های سنگینش هم که معروف است. رسماً هتل بود به جای مرکز درمانی. یکی از اقوام ما که خیلی دنبال تجملات است، در این بیمارستان زایمان کرد. عکس اتاق زایمان گرانقیمتش را هم همه ما دیده بودیم.

*واکنش مجری تلویزیون به درخواست کمک رئیس بیمارستان گاندی از دولت

حالا که مسؤولان خود بیمارستان گاندی، بی‌احتیاطی کرده‌اند و ۵بار به اخطار آتشنشانی و شهرداری بی‌توجهی کرده‌اند و این آتش سوزی ایجاد شده، آمده‌اند در رسانه‌ها مظلوم‌نمایی می‌کنند و از دولت کمک می‌خواهند؟! حساب پزشکان متعهد و باوجدان که حتی برای مردم، ویزیت تعیین نمی‌کنند و بیمار هرچه در توان داشته باشد، به‌عنوان حق‌الزحمه به آن‌ها پرداخت می‌کند، جداست. اما چرا باید به بیمارستانی مثل گاندی و پزشکانش که سلامت مردم را وسیله پول درآوردن و تجارت خود کرده بودند، کمک کرد؟ من به شخصه راضی نیستم یک ریال از بیت‌المال، برای بیمارستان گاندی هزینه شود.»
پایان پیام/