تسلا باز هم قیمت‌ها را کاهش داد
تسلا باز هم قیمت‌ها را کاهش داد

آنهایی که در چند ماه گذشته از خرید یک خودروی برقی جدید تسلا خودداری کرده بودند، قطعاً ذهنیت درستی داشته‌اند. به گزارش رویترز، این تولیدکننده خودروهای برقی از ابتدای سال ۲۰۲۳ قیمت‌های خود را کاهش داده است و اکنون در سکوت قیمت خودروهای خود را دوباره به روز کرده تا آنها را ارزان‌تر کند.
به گزارش ایتنا ..

ست نیوز
تسلا باز هم قیمت‌ها را کاهش داد آنهایی که در چند ماه گذشته از خرید یک خودروی برقی جدید تسلا خودداری کرده بودند، قطعاً ذهنیت درستی داشته‌اند. به گزارش رویترز، این تولیدکننده خودروهای برقی از ابتدای سال ۲۰۲۳ قیمت‌های خود را کاهش داده است و اکنون در سکوت قیمت خودروهای خود را دوباره به روز کرده تا آنها را ارزان‌تر کند.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این پنجمین کاهش قیمت خودروهای تسلا در ایالات متحده از ابتدای سال است. زمان این کاهش قیمت‌ها نیز جالب است زیرا ایالات‌متحده به دلیل تصویب دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌تر قرار است اعتبارهای مالیاتی بر روی برخی خودروهای بدون آلایندگی را کاهش دهد – و در برخی موارد حذف کند.
به نظر می‌رسد تسلا با وجود این که تحلیلگران پیشبینی می‌کنند که کاهش بیشتر قیمت‌ها بر حاشیه سود تسلا تأثیر بگذارد، اما به این کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داد. این کاهش قیمت‌های جدید همچنین در پس‌زمینه نتایج عملکردی سه‌ماهه اول تسلا رخ می‌دهد که بر اساس آن فروش تسلا ۴ درصد افزایش یافته است.
تخمین زده می‌شود که تسلا بیش از ۴۲۳۰۰۰ خودرو در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ تحویل مشتریان داده و امیدوار است تا پایان سال ۲۰۲۳ بیش از ۱٫۸ میلیون خودرو بفروشد. در حالی که تسلا همچنان بر بازار ایالات‌متحده متمرکز است، اما تقاضا برای محصولات آن در سایر بازارهای بالقوه با رشد بالا مانند چین، اروپا و بقیه آسیا نیز روندی فزاینده داشته است.
Tesla Just Got Cheaper
قیمت مدل‌های جدید تسلا چقدر است؟
قیمت ارزان‌ترین محصول تسلا، یعنی تسلا مدل ۳ (در پیکربندی RWD)، اکنون از ۴۱۹۹۰ دلار شروع می‌شود (در مقایسه با MSRP قدیمی‌تر که ۴۲۹۹۰ دلار قیمت دارد). مدل AWD اکنون با قیمت ۵۲۹۹۰ دلار فروخته می‌شود، در حالی که قبلاً ۵۳۹۹۰ دلار بود. خودرو Model Y Long Range اکنون از ۵۲۹۹۰ دلار شروع می‌شود، که در مقایسه با گذشته که ۲۰۰۰ دلار ارزان‍تر شده است. خودرو مدل Y Performance نیز ۲۰۰۰ دلار تخفیف دریافت می‌کند و اکنون با ۵۶۹۹۰ دلار قابل خرید است.
در مرحله بعد، تسلا مدل S، در پیکربندی دو موتوره AWD خود، شاهد کاهش قیمت قابل توجه ۵۰۰۰ دلاری است. قیمت این مدل اکنون به جای ۸۹۹۹۰ دلار از ۸۴۹۹۰ دلار شروع می‌شود. به طور مشابه، نوع سه موتوره AWD مدل S از ۱۰۹۹۹۰ دلار به ۱۰۴۹۹۰ دلار رسید که بدین ترتیب ۵۰۰۰ دلار ارزان‌تر شد.
تسلا همچنین قیمت‌های سری مدل X را کاهش داده است، به طوری که نوع دو موتوره AWD آن مدل اکنون ۹۴,۹۹۰ دلار (به جای ۹۹,۹۹۰ دلار قبلی) قیمت دارد. مدل X Plaid نیز به همان قیمت مدل S Plaid کاهش یافته است و اکنون به ۱۰۴۹۹۰ دلار کاهش یافته است – در مقایسه با ۱۰۹۹۹۰ دلار قبلی.
در حالی که مصرف‌کننده عادی ممکن است از این کاهش قیمت‌ها خوشحال باشد، باید دید که آیا این حرکت رقبای تسلا را مجبور به پیروی از آن می‌کند – احتمالاً با گسترش گزینه‌های خودروهای برقی، کاهش قیمت در سراسر این صنعت آغاز می‌شود.
منبع :ایتنا