ترفندهای فیلمبرداری جدید در گلکسی اسS24
ترفندهای فیلمبرداری جدید در گلکسی اسS24

سنسورهای ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل سامسونگ مدتی است که در دسترس هستند و خود سامسونگ از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HP2 در پرچمدار فعلی این شرکت یعنی S23 اولترا استفاده می‌کند. اکنون به طور فزاینده‌ای محتمل است که سامسونگ ممکن است از سنسور مشابهی در دستگاه پرچمدار این شرکت برای سال ۲۰۲۴ – یعنی اس۲۴ اولترا ..

ست نیوز
ترفندهای فیلمبرداری جدید در گلکسی اسS24 سنسورهای ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل سامسونگ مدتی است که در دسترس هستند و خود سامسونگ از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HP2 در پرچمدار فعلی این شرکت یعنی S23 اولترا استفاده می‌کند. اکنون به طور فزاینده‌ای محتمل است که سامسونگ ممکن است از سنسور مشابهی در دستگاه پرچمدار این شرکت برای سال ۲۰۲۴ – یعنی اس۲۴ اولترا – استفاده کند، البته با تعدادی قابلیت جدید. در یک بیانیه مطبوعاتی، سامسونگ چند فناوری جالب متمرکز بر عکاسی را معرفی کرد که قرار است با استفاده از سنسورهای ۲۰۰ مگاپیکسلیش روی دستگاه‌های ساخت این شرکت وارد شوند.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، سامسونگ مدعیست که این فناوری‌ها – که عبارتند از Zoom Anyplace و E2E AI Remosaic for Image Capture – برای بهبود قابل توجه قابلیت‌های دوربین گوشی‌های هوشمندی طراحی شده‌اند که مشخصاٌ از سنسورهای تصویر ایزوسل ۲۰۰ مگاپیکسلی این شرکت استفاده می‌کنند.
اولین مورد از این فناوری‌ها، یعنی Zoom Anyplace، از موتور هوش مصنوعی جدید کوالکام بهره می‌برد که برای اولین بار در پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ این شرکت که اخیراً معرفی شده بود، عرضه شد. این یک قابلیت جدید متمرکز بر ویدئو است که از هوش مصنوعی (AI) برای ردیابی و فیلمبرداری خودکار سوژه‌های متحرک استفاده می‌کند.
قابلیت دوم، با نام E2E AI Remosaic for Image Capture، اساساً یک فناوری پردازش تصویر بهبود‌یافته است که زمان پردازش تصویر را در دستگاه‌های سامسونگ سرعت می‌بخشد. این فناوری علاوه بر امکان گرفتن سریع‌تر عکس، از دست رفتن اطلاعات را که معمولاً در تکنیک‌های قدیمی‌تر پردازش تصویر متوالی اتفاق می‌افتد، به حداقل می‌رساند که منجر به بهبود رنگ‌ها و غنی‌تر شدن جزئیات می‌شود.
Zoom Anyplace
فناوری Zoom Anyplace چیست؟
همانطور که قبلا ذکر شد، سامسونگ مدعیست که Zoom Anyplace از هوش مصنوعی برای شناسایی و ردیابی اجسام متحرک در فریم استفاده می‌کند. هنگامی که یک سوژه شناسایی شد، Zoom Anyplace به طور خودکار سوژه را در فوکوس و در مرکز کادر نگه می‌دارد، حتی اگر سوژه به طور نامنظم حرکت کند. این فناوری می‌تواند برای افرادی که از گوشی‌های هوشمند خود برای عکاسی از رویدادهای ورزشی، کنسرت‌ها و رویدادهایی استفاده می‌کنند که سوژه‌ها زیاد جابجا می‌شوند، که ردیابی آنها را دشوار می‌کند، مفید باشد.
علاوه بر قابلیت ردیابی خودکار، Zoom Anyplace تعدادی ویژگی دیگر نیز ارائه می دهد، از جمله توانایی بزرگنمایی و کوچک‌نمایی روی یک سوژه بدون از دست دادن فوکوس یا وضوح در حالی که سوژه را در مرکز کادر نگه می‌دارد. ویدیوی تبلیغاتی که Zoom Anyplace را در عمل به نمایش گذاشته است، باعث می‌شود این فناوری مانند یک افزوده جدید جالب به قابلیت‌های ضبط ویدیوی سامسونگ به نظر برسد، به خصوص از این جهت که سامسونگ مدتهاست از این جنبه از اپل عقب مانده است.منبع :ایتنا