ایلان ماسک کتامین مصرف می‌کند
ایلان ماسک کتامین مصرف می‌کند

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی جامع، به موضوع رواج بی‌سابقه مصرف روان‌گردان‌ها در میان ثروتمندترین مدیران جهان که اغلب در سیلیکون‌ولی سانفرانسیسکو مستقرند، پرداخته است.
مصرف مواد مخدر و روان‌گردان در حال حاضر به یک جنبش و فرهنگ سازمانی در سیلیکون‌ولی تبدیل شده است و در میان اغلب مدیران و اعضای ..

ست نیوز
ایلان ماسک کتامین مصرف می‌کند
روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی جامع، به موضوع رواج بی‌سابقه مصرف روان‌گردان‌ها در میان ثروتمندترین مدیران جهان که اغلب در سیلیکون‌ولی سانفرانسیسکو مستقرند، پرداخته است.
مصرف مواد مخدر و روان‌گردان در حال حاضر به یک جنبش و فرهنگ سازمانی در سیلیکون‌ولی تبدیل شده است و در میان اغلب مدیران و اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های بزرگ رواج دارد.
به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، مهم‌ترین این روان‌گردان‌ها، مجیک ماشروم یا همان قارچ‌های سیلوسایبین، کتامین، ماده بیهوشی، و دوزهای پایین ال‌اس‌دی‌اند.
وال استریت ژورنال مدعی شد که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و یکی از ثروتمندترین مردان جهان، برای درمان افسردگی روزانه مقدار کمی کتامین مصرف می‌کند. البته این روزنامه می‌گوید که ماسک هنگام مصرف دوز کامل کتامین در مهمانی‌های بزرگ هم دیده شده است.
کارل گلدفیلد، مشاور سابق فروش و بازاریابی در سانفرانسیسکو که به طور غیررسمی به دوستان و همکاران خود در سراسر دنیای فناوری در مورد دوز مناسب روان‌گردان‌ها مشاوره می‌دهد، به وال استریت ژورنال می‌گوید: «در حال حاضر میلیون‌ها نفر از روان‌‌گردان‌ها در دوز پایین استفاده می‌کنند. این روان‌گردان‌ها می‌توانند ذهن شما را درباره آنچه در حال رخ دادن است، بیش از حالت عادی باز کنند.»
کارل گلدفیلد که مدرک پزشکی ندارد، می‌گوید برای مشاوره درباره مقدار دوز روان‌گردان‌ها تنها از تجربه شخصی بهره می‌برد. او در گفت‌وگو با این روزنامه آمریکایی تصریح کرد تعداد افرادی که درباره روان‌گردان‌ها مشاوره می‌خواهند، به‌شدت افزایش یافته است.
ایلان ماسک به‌تازگی در توییتی اعلام کرد که مصرف کتامین برای مقابله با افسردگی «بسیار موثرتر از داروهای ضدافسردگی است که پزشکان تجویز و افراد را به زامبی تبدیل می‌کنند».
باب لی، بنیان‌گذار اپلیکیشن کش آپ که مدتی پیش با ضربات چاقو به قتل رسید، هم یکی از مدیران سیلیکون‌ولی بود که به برگزاری مهمانی‌های بزرگ همراه با مصرف روان‌گردان‌ شهرت داشت. پس از قتل او، پزشکی قانونی در بدنش مقدار زیادی کتامین و کوکائین پیدا کرد. متهم اصلی قتل باب لی یک آمریکایی ایرانی‌تبار به نام نیما مومنی است.
مدیران مصرف‌کننده روان‌گردان‌ در سیلیکون‌ولی معمولا یا از طریق دلالان یا برخی نخبگان شیمی به محصولات موردنظر دسترسی پیدا می کنند.
silicon valley
اسپنسر شولم، مدیرعامل شرکت نوآفرین (استارتاپ) بیلد بتر (BuildBetter) به وال استریت ژورنال می‌گوید که تقریبا هر سه ماه یک بار ال‌اس‌دی استفاده می‌کند، چون تمرکزش را بالا می‌برد و به او کمک می‌کند، خلاقانه‌تر بیندیشد. این مدیر ساکن نیویورک می‌افزاید که هیچ‌کدام از اطرافیانش نمی‌دانند که او ال‌اس‌دی مصرف می‌کند و در مواقع دیگر، دوز بیشتری ال‌اس‌دی را به‌تنهایی مصرف می‌کند تا هنگام پیاده‌روی با طبیعت ارتباط برقرار کند.
شولم می‌گوید انتظارات بالای شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری و به طور کلی سرمایه‌‌گذاران می‌تواند بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا را برای خلق فرصت‌های بیشتر به سمت روان‌گردان‌ها سوق دهد: «آن‌ها (سرمایه‌گذاران) یک فرد عادی یا یک شرکت عادی نمی‌خواهند، فقط چیزی خارق‌العاده می‌خواهند. با این حال همه می‌دانیم که تو خارق‌العاده به دنیا نیامده‌ای.»
وال استریت ژورنال مدعی است که سرگئی برین، یکی از بنیان‌گذاران گوگل، هم مرتب مجیک ماشروم مصرف می‌کند. این روزنامه می‌گوید در این باره با چند تن از افرادی که با برین روان‌گردان مصرف کرده‌اند، گفت‌وگو کرده است.
برخی روانپزشکان و داروسازها مدت‌ها است که استفاده غیررسمی مدیران و تکنسین‌های دنیای فناوری دیجیتال از روان‌گردان‌ها را به صورت جدی دنبال می‌کنند. تحقیقات رسمی نشان می‌دهد در میان روان‌گردان‌ها می‌توان جایگزین‌هایی مناسبی برای قرص‌های افسردگی معمول پیدا کرد.
تعدادی از روانپزشکان آمریکایی مدتی است که برای درمان مشکلات سلامت روان و مبارزه با افسردگی کتامین تجویز می‌کنند؛ دارویی که عمدتا از آن برای بیهوشی دام‌ها استفاده می‌شود.
با توجه به رواج و استفاده از روان‌گردان‌ها برای مبارزه با افسردگی و افزایش خلاقیت مدیران و کارمندان دنیای فناوری، برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری در آمریکا روی آن تمرکز کرده‌اند ‌و با نهادهای دولتی در این زمینه لابی می‌کنند.
ساخت و تهیه ال‌اس‌دی از دهه ۷۰ میلادی در ایالات متحده ممنوع شده است. ال‌اس‌دی پس از مرگ و خودکشی‌های متعدد برخی پژوهشگران، مهندسان و هنرمندان خلاق و مشهوری که در این دهه و در جوانی به زندگی خود پایان دادند، ممنوع شد.منبع :ایتنا