الزام اوبر به پرداخت حداقل دستمزد به کارکنانش در نیویورک
الزام اوبر به پرداخت حداقل دستمزد به کارکنانش در نیویورک

با تصمیم قاضی نیویورک مبنی بر رد پیشنهاد شرکت‌های اوبر، DoorDash و Grubhub، آنها نمی‌توانند برای دور زدن قانون جدید این شهر، از پرداخت حداقل دستمزد به کارکنان بخش تحویل شانه خالی کنند.
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این قانون، که به دلیل شکایت مداوم شرکت‌ها همچنان معلق مانده است، با هدف تضمین حما..

ست نیوز
الزام اوبر به پرداخت حداقل دستمزد به کارکنانش در نیویورک با تصمیم قاضی نیویورک مبنی بر رد پیشنهاد شرکت‌های اوبر، DoorDash و Grubhub، آنها نمی‌توانند برای دور زدن قانون جدید این شهر، از پرداخت حداقل دستمزد به کارکنان بخش تحویل شانه خالی کنند.
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این قانون، که به دلیل شکایت مداوم شرکت‌ها همچنان معلق مانده است، با هدف تضمین حمایت از دستمزد بهتر برای کارگران مبتنی بر اپلیکیشن‌ها تصویب شده است. به گزارش رویترز، به محض تعیین تکلیف دادرسی‌های مربوطه، ارائه‌دهندگان خدمات تحویل شخص ثالث باید حداقل دستمزد حدود ۱۸ دلار در ساعت، قبل از انعام، را به کارگران تحویل دهند و با افزایش‌های سالانه خود را تطبیق دهند.
این مبلغ، که از اول آوریل هر سال افزایش خواهد یافت، با در نظر گرفتن هزینه‌های اضافی که کارگران گیگ (آزادکارها) با آن مواجه هستند، کمی بالاتر از حداقل دستمزد استاندارد شهر است. در حال حاضر، کارگران تحویل غذا به طور متوسط ۷ تا ۱۱ دلار در ساعت درآمد دارند.
Uber Grubhub and DoorDash must pay NYC delivery workers
نیکلاس موین، قاضی موقت دادگاه عالی نیویورک، در ماه ژوئیه، زمانی که این سه شرکت و یک سرویس تحویل کوچکتر به نام Relay Delivery، با این استدلال که افزایش نرخ‌ها تأثیر منفی بر خدمات آنها خواهد داشت، از این شهر شکایت کردند اجرای قانون مذکور را متوقف کرد. اما با تصمیم اخیر موین، این قانون اجرائی خواهد شد. به گزارش رویترز، در حالی که اوبر، دوردش و گرابهاب پس از اجرایی شدن این قانون باید از آن پیروی کنند، اما به شرکت Relay زمان بیشتری برای مذاکره مجدد در مورد قراردادهایش با رستوران‌ها داده می‌شود.
این اقدام نیویورک را به اولین شهر ایالات متحده تبدیل می‌کند که برای تحویل مبتنی بر اپلیکیشن حداقل دستمزد تعیین کرده است و سایر شهرها نیز احتمالاً از این روش پیروی خواهند کرد. این شهر قبلاً اپلیکیشن‌های مسافربری را تحت فشار قرار داده بود تا حداقل نرخ خود را برای رانندگانشان افزایش دهند و اوبر و لیفت را مجبور کرد تا نرخ خود به ازاء هر مایل را در سال ۲۰۲۲ کمی بیش از ۵ درصد افزایش دهند.
منبع :ایتنا