افشاگری جدید از افزایش قیمت آیفون ۱۵
افشاگری جدید از افزایش قیمت آیفون ۱۵

اجماع نظرها در اخبار در مورد آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو اپل در حال افزایش است، اما بر سر یک موضوع اختلاف وجود دارد: قیمت آنها. در حالی که نگرانی‌ها مبنی بر اینکه اپل قیمت تمام مدل‌های آیفون ۱۵ را افزایش دهد همچنان وجود دارد، اما تازه‌ترین افشاگری‌ها خبر بدی برای علاقه‌مندان به پرچمدار اپل دارد.
به گزار..

ست نیوز
افشاگری جدید از افزایش قیمت آیفون 15 اجماع نظرها در اخبار در مورد آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو اپل در حال افزایش است، اما بر سر یک موضوع اختلاف وجود دارد: قیمت آنها. در حالی که نگرانی‌ها مبنی بر اینکه اپل قیمت تمام مدل‌های آیفون ۱۵ را افزایش دهد همچنان وجود دارد، اما تازه‌ترین افشاگری‌ها خبر بدی برای علاقه‌مندان به پرچمدار اپل دارد.
به گزارش ایتنا و به نقل از فوربس، بر اساس گزارشی که توسط جف پو، یکی از منابع مطلع از داخل شرکت اپل و تحلیلگر فناوری در موسسه Haitong International Securities فاش شده است، آیفون ۱۵ پرو مکس گران‎ترین آیفونی خواهد بود که اپل تا به حال عرضه کرده است.
پو هیچ قیمتی ذکر نکرده است، اما مدتی است که افزایش قیمت تا ۲۰۰ دلار برای مدل‎‌های آیفون ۱۵ پرو مطرح شده است. برای سری آیفون ۱۵ پرو مکس، گفته می‌شود که قیمت‌ها به شرح زیر است:
آیفون ۱۵ پرو مکس، ۱۲۸ گیگابایت – ۱۲۹۹ دلار
آیفون ۱۵ پرو مکس، ۲۵۶ گیگابایت – ۱۳۹۹ دلار
آیفون ۱۵ پرو مکس، ۵۱۲ گیگابایت – ۱۵۹۹ دلار
آیفون ۱۵ پرو مکس، ۱ ترابایت: – ۱۷۹۹ دلار
iPhone 15 Price Shock
گزارش پو با اطلاعات مشابهی از سوی دن آیوز، تحلیلگر Wedbush، که ماه گذشته به CNBC گفت که میانگین قیمت فروش آیفون‌های نسل بعدی افزایش خواهد یافت، مطابقت دارد. البته آیوز هم قیمت خاصی ذکر نکرده است، بنابراین مشخص نیست که آیا قیمت کل سری جدید افزایش می‌یابد یا به مدل‌های پرو محدود می‌شود.
با این حال محتمل‌ترین گزینه این است که قیمت هر دو مدل آیفون ۱۵ پرو افزایش خواهند یافت زیرا اپل به استراتژی افزایش شکاف بین دستگاه‌های پرو و غیر پرو خود ادامه می‌دهد. مجهز شدن این دستگاه‌ها به قاب تیتانیومی یکی از عوامل این افزایش خواهد بود، و البته این که آیفون ۱۵ پرو مکس منحصراً مجهز به یک لنز جدید زوم اپتیکال پریسکوپی می‌شود؛ این ویژگی جذاب قطورتر از آن است که در فریم کوچکتر مدل پرو بتواند جای بگیرد.منبع :ایتنا