استفاده هکرها از ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای انتشار بدافزار
استفاده هکرها از ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای انتشار بدافزار

هوش مصنوعی اخیراٌ پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته است. اکنون می‌توانید از ابزارهای آنلاین رایگان در دسترس برای ایجاد اسکریپت، کد، نامه، شعر و تصاویر کامل بر اساس هر موضوعی که فکرش را بکنید استفاده کنید.
اگرچه هنوز هوش مصنوعی نسبتاٌ در آغاز راه خود است، اما به سرعت در حال تغییر شیوه عملکرد جوامع است.
از..

ست نیوز
استفاده هکرها از ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای انتشار بدافزار هوش مصنوعی اخیراٌ پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته است. اکنون می‌توانید از ابزارهای آنلاین رایگان در دسترس برای ایجاد اسکریپت، کد، نامه، شعر و تصاویر کامل بر اساس هر موضوعی که فکرش را بکنید استفاده کنید.
اگرچه هنوز هوش مصنوعی نسبتاٌ در آغاز راه خود است، اما به سرعت در حال تغییر شیوه عملکرد جوامع است.
از سوی دیگر حالی که بسیاری از تأثیرات هوش مصنوعی ممکن است مثبت باشد، اما نقش‌آفرینان بدخواه نیز از این امکان‌های جدید فراهم شده استفاده می‌کنند. برخی از آنها حتی از هوش مصنوعی برای ایجاد ویدیوهای یوتیوب و فریب بینندگان ناآگاه برای دانلود بدافزار استفاده می‌کنند.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، اکثر افرادی که از این نوع اسکم‌ها متاثر شده‌اند خودشان مشغول اقدامات غیرقانونی بوده‌اند.
بنا بر اعلام شرکت امنیت سایبری CloudSEK، بیشتر ویدیوهایی که لینک‌های مخرب را تبلیغ می‌کنند مربوط به دریافت کرک برای نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ، Premiere Pro، Autodesk 3ds Max و اتوکد بودند.
این نوع از اسکم (کلاهبرداری) در حال افزایش نیز بوده است، به طوری که این شرکت امنیت سایبری تخمین زده است که از نوامبر ۲۰۲۲، ۲۰۰٪ تا ۳۰۰٪ به صورت ماه به ماه افزایش یافته است.
مدل مفهومی این اسکم ساده است. یک مدل هوش مصنوعی ویدیویی از شخصی با ظاهری «قابل اعتماد» تولید می‌کند که دستورالعمل‌های مربوط به یک موضوع خاص را ارائه می‌دهد. این دستورالعمل‌ها شامل دانلود چیزی از یک پیوند ذکر شده در توضیحات ویدیو می‌شود. این پیوند حاوی نرم‌افزار مخربی است که می‌تواند چیزهایی مانند رمز عبور، جزئیات کارت اعتباری و فایل‌ها را سرقت کند.
AI Generated YouTube Videos(2)

اکانت‌های یوتیوب هم به تصرف اسکمرها در می‌آیند

نگران‌کننده‌تر از آن، اکانت‌هایی است که این اسکم‌ها در آنها نمایش داده می‌شوند. هکرها به اکانت‌های محبوب با بیش از ۱۰۰۰۰۰ مشترک دسترسی پیدا کرده‌اند و ویدیوهایی را روی آنها آپلود کرده‌اند. موضوع این اسکم‌ها همیشه مرتبط با کرک‌کردن و نقض کپی‌رایت نیست، بنابراین این احتمال وجود دارد که افراد کاملاً بی‌گناه نیز مورد هدف قرار گیرند.
یوتیوب در نهایت به مالک واقعی اکانت کمک می‌کند تا به اکانت خود بازگردد و ویدیوهای اسکمرها حذف شوند. اما با توجه به محبوبیت برخی از اکانت‌های مورد هدف، تا زمانی که مالک واقعی اکانت کنترل آن را مجدداٌ به دست بگیرد افراد زیادی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.
در حالی که یوتیوب تقریباً مطمئناً اقداماتی را انجام می‌دهد، اما خود کاربران هم باید اقداماتی را انجام دهند تا در دام این اسکمرها نیفتند.
اگر ۱۰۰% به لینکی اعتماد ندارید، هرگز روی آن کلیک نکنید یا اگر در مورد محتوا و اینکه چه کسی آن را توزیع می‌کند مطمئن نیستید، فایلی را دانلود نکنید.
با پیشرفت هوش مصنوعی، این کلاهبرداری‌ها پیچیده‌تر می‌شوند، بنابراین مراقب باشید تا گرفتار اسکمینگ اینچنینی یا هر کلاهبرداری اینترنتی دیگری نشوید.
منبع :ایتنا