احتمال تجزیه کسب‌وکار آگهی‌های بازرگانی گوگل
احتمال تجزیه کسب‌وکار آگهی‌های بازرگانی گوگل

در پی اتهام اتحادیه اروپا علیه گوگل مبنی بر سوء استفاده از میدانداری خود در عرصه تبلیغات دیجیتال و به سختی انداختن رقبا، ممکن است این شرکت مجبور به دست کشیدن از بخش‌هایی از امپراتوری خود شود.
به گزارش ایتنا و به نقل از بیزینس‌اینسایدر، کمیسیون اروپا، پس از دو سال تحقیقات در مورد تهدید این شرکت برای ..

ست نیوز
احتمال تجزیه کسب‌وکار آگهی‌های بازرگانی گوگل در پی اتهام اتحادیه اروپا علیه گوگل مبنی بر سوء استفاده از میدانداری خود در عرصه تبلیغات دیجیتال و به سختی انداختن رقبا، ممکن است این شرکت مجبور به دست کشیدن از بخش‌هایی از امپراتوری خود شود.
به گزارش ایتنا و به نقل از بیزینس‌اینسایدر، کمیسیون اروپا، پس از دو سال تحقیقات در مورد تهدید این شرکت برای رقبا در بخش فناوری اطلاعات، در یک جمعبندی مقدماتی که در روز چهارشنبه منتشر کرد گفت که گوگل باید بخشی از کسب و کار خود را کنار بگذارد.
گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد که با این جمعبندی مقدماتی موافق نیست.
این کمیسیون گوگل را متهم کرده است که «از سرویس‌های فناوری نمایش تبلیغات آنلاین خود» به ضرر رقبا جانبداری می‌کند.
Google faces the threat
در بیانیه این کمیسیون آمده است: «بنابراین دیدگاه اولیه کمیسیون این است که فقط واگذاری اجباری بخشی از خدمات تبلیغاتی گوگل برای نگرانی‌های رقبای آن چاره‌جویی خواهد کرد».
فعلاٌ گوگل جریمه نشده و به آن دستور داده نشده است که کسب و کار خود را منحل کند. این شرکت می‌تواند در مورد پرونده خود استدلال‌هایش را ارائه کند و در عین حال نتیجه نهایی تحقیقات این کمیسیون نیز هنوز منتشر نشده است.
با این حال، این ضربه‌ای به گوگل به شمار می‌رود چرا که با بخش بزرگی از درآمدش ناشی از فروش فضای تبلیغاتی در موتور جستجوی خود و سایر سرویس‌هایش مانند یوتیوب است. درآمد گوگل از تبلیغات در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۲۲۴٫۵ میلیارد دلار بود.
حساسیت این خبر وقتی بیشتر مشخص می‌شود که گوگل با تهدید تازه فزاینده‌ای از سوی مایکروسافت مواجه است که موتور جستجوی بینگ خود را با هوش مصنوعی تقویت کرده است.
نایب رییس گوگل در امور تبلیغات جهانی، دن تیلور، گفت که کسب‌وکار تبلیغاتی این شرکت به سایت‌ها و اپ‌ها و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مشتری پیدا کنند.
او گفت: «تحقیقات کمیسیون بر یک جنبه محدود از حوزه تبلیغاتی ما متمرکز است و این موضوع جدیدی نیست. ما با دیدگاه کمیسیون اروپا مخالفیم و بر این اساس پاسخ خواهیم داد».
منبع :ایتنا