آیا ایمپلنت دندان محدودیت سنی دارد؟ – مزایا و معایب ایمپلنت
آیا ایمپلنت دندان محدودیت سنی دارد؟ – مزایا و معایب ایمپلنت

—————- رپرتاژ آگهی —————–
ایمپلنت دندان بهترین روش برای جایگزینی دندان هایی است که از دست رفته‌اند. اما آیا کودکان و نوجوانان و حتی افراد مسن محدودیتی برای کاشت ایمپلنت دارند؟ در این صفحه ابتدا محدودیت های سنی ایمپلنت دندان را بررسی خواهیم کرد سپس به مزایا و معایب آن خواهیم پرد..

ست نیوز
آیا ایمپلنت دندان محدودیت سنی دارد؟ - مزایا و معایب ایمپلنت —————- رپرتاژ آگهی —————–
ایمپلنت دندان بهترین روش برای جایگزینی دندان هایی است که از دست رفته‌اند. اما آیا کودکان و نوجوانان و حتی افراد مسن محدودیتی برای کاشت ایمپلنت دارند؟ در این صفحه ابتدا محدودیت های سنی ایمپلنت دندان را بررسی خواهیم کرد سپس به مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت.

محدودیت سنی ایمپلنت

به طور کلی، تشخیص دقیق این که کاشت دندان ایمپلنت برای یک فرد مناسب است یا خیر، بر عهده پزشک است؛ اما به طور کلی ایمپلنت دندان محدودیت سنی ندارد و می توان آن را در هر سنی انجام داد. با این حال، استثناهایی نیز وجود دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

ایمپلنت برای کودکان و نوجوانان

جهت ایمپلنت برای کودکان و نوجوانان، ممکن است دندانپزشک توصیه کند که افراد زیر ۱۸ سال ایمپلنت انجام ندهند. دلیل آن این است که استخوان فک در این سنین هنوز در حال رشد است و ممکن است پایه ایمپلنت به طور کامل با استخوان ادغام نشود.

ایمپلنت برای افراد مسن

در برخی موارد، ممکن است افراد بالای ۷۰ سال نیز کاندید مناسبی برای ایمپلنت نباشند؛ به این دلیل که آن ها ممکن است مشکلات سلامتی دیگری داشته باشند که این موضوع ایمپلنت برای افراد مسن را دشوار یا خطرناک می کند.
در نهایت، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا ایمپلنت برای شما مناسب است یا خیر، باید توسط دندانپزشک شما انجام شود. دندانپزشک شما می تواند سلامت عمومی شما را ارزیابی کرده و تعیین کند که آیا شما شرایط لازم برای انجام ایمپلنت را دارید یا خیر. در ادامه برخی از مهمترین عواملی که دندانپزشک در هنگام ارزیابی شما برای کاشت ایمپلنت در نظر می گیرد را بیان خواهیم کرد:
– سلامت عمومی
– سلامت دهان و دندان
– وضعیت استخوان فک
– وضعیت دندان های مجاور
مزایا ایمپلنت دندان
im62
ایمپلنت می تواند مزایا بسیاری را به همراه داشته باشد؛ ازجمله مواردی مانند ماندگاری بسیار بالا، کاهش ریسک بیماری های دهان و لثه و جلوگیری از برهم خوردن ترکیب فک و صورت. در ادامه برخی از مهمترین مزایا ایمپلنت دندان را شرح خواهیم داد.

ظاهر طبیعی

کاشت دندان ایمپلنت می تواند ظاهر طبیعی و زیبا را به لبخند شما بازگرداند. ایمپلنت ها از موادی ساخته شده‌اند که شبیه به دندان های طبیعی هستند و می توانند به خوبی با بافت های اطراف خود ادغام شوند. به همین دلیل، ایمپلنت ها می توانند ظاهری طبیعی و هماهنگ با سایر دندان های شما ایجاد کنند.

عملکرد طبیعی

کیفیت عملکرد دندان ایمپلنت، تقریبا هم سطح با کیفیت عملکرد دندان طبیعی است. ایمپلنت ها به طور مستقیم به استخوان فک متصل می شوند و می توانند فشار جویدن را به طور موثر منتقل کنند. این امر به شما امکان می دهد تا غذاهای مورد علاقه خود را مانند گذشته بجوید.

عمر طولانی

ایمپلنت های دندان می توانند ماندگاری طولانی داشته باشند. با مراقبت و نگهداری مناسب، دندان های ایمپلنت می توانند تا ۲۵ سال یا بیشتر دوام بیاورند.

کاهش خطر بیماری های لثه

ایمپلنت های دندان می توانند به کاهش خطر بیماری های لثه کمک کنند. دندان های طبیعی که از بین رفته‌اند می‌توانند باعث تجمع پلاکت و باکتری شوند؛ این امر می تواند منجر به بیماری های لثه شود که ایمپلنت های دندان با پر کردن جای خالی دندان های طبیعی، از بروز چنین مواردی جلوگیری می کنند.
در ادامه برخی از سایر مزایا ایمپلنت را معرفی می کنیم:
– بهبود اعتماد به نفس
– بهبود کیفیت زندگی
– کاهش خطر شکستن دندان های مجاور

معایب ایمپلنت

علاوه بر تمامی مزایایی که در بالا ذکر شدند، ایمپلنت می تواند معایبی نیز داشته باشد. در ادامه به برخی از مهمترین معایب ایمپلنت خواهیم پرداخت.

هزینه بالا

در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان های از دست رفته مانند استفاده پروتز دندان مصنوعی، ایمپلنت دندان روشی گران تر محسوب می شود. البته توجه داشته باشید که کاشت ایمپلنت از کیفیت و طول عمر بسیار بیشتری در مقایسه با سایر روش ها برخوردار می باشد.

نیاز به جراحی

ایمپلنت دندان یک روش جراحی است. در این روش، دندانپزشک یک پیچ فلزی را در استخوان فک شما قرار می دهد. این پیچ به عنوان پایه‌ای برای دندان مصنوعی عمل می‌کند. جراحی ایمپلنت می تواند باعث درد و آزردگی شود.

عوارض جراحی

همانند هر جراحی دیگری، ایمپلنت نیز می تواند با عوارضی همراه باشد. برخی از عوارض احتمالی کاشت ایمپلنت عبارتند از:
– درد
– تورم
– خونریزی
– عفونت
– عدم موفقیت ایمپلنت
البته توجه داشته باشید که میزان مهارت دندانپزشکی که ایمپلنت را انجام می دهد تاثیر بسیاری در بروز و شدت عوارض جراحی دارد. اگر قصد انجام ایمپلنت را دارید و می خواهید با کمترین عوارض ممکن این کار را انجام دهید. یکی از بهترین دندانپزشکان ایران جهت عمل ایمپلنت، دکتر شهرام اسعدی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایشان و نحوه نوبت دهی، می توانید به وب سایت drshahram.com مراجعه کنید.

نیاز به مراقبت و نگهداری مناسب

ایمپلنت نیز مانند دندان های طبیعی به مراقبت و نگهداری مناسب نیاز دارد. شما باید به طور منظم مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید تا از تجمع باکتری روی ایمپلنت های خود جلوگیری کنید. در بخش زیر، برخی از نکات مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان آورده شده است:
– دو بار در روز دندان های خود را به مدت دو دقیقه با مسواک نرم مسواک بزنید.
– هر روز از نخ دندان استفاده کنید تا باکتری ها را از بین دندان ها و ایمپلنت های خود پاک کنید.
– حداقل سالی یک بار برای معاینه و تمیز کردن ایمپلنت به دندانپزشک خود مراجعه کنید.
در مجموع، کاشت دندان ایمپلنت یک روش درمانی بسیار عالی برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. با این حال، مهم است که قبل از انجام این روش، معایب آن را نیز در نظر بگیرید.
یکی از بهترین مراکز دندانپزشکی تهران و ایران جهت انجام ایمپلنت، کلینیک دندانپزشکی دکتر شهرام اسعدی می باشد. دکتر اسعدی با سال ها تجربه و تخصص در مباحث ایمپلنت، یکی از بهترین پزشکان جهت کاشت انواع ایمپلنت مانند ایمپلنت پانچ و مینی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت معاینه می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۸۷۹۳۹۵ تماس گرفته یا از وب سایت drshahram.com بازدید کنید.منبع :ایتنا