آمریکا یک مرکز امنیتی جدید ویژه محافظت در برابر هوش مصنوعی تاسیس کرد
آمریکا یک مرکز امنیتی جدید ویژه محافظت در برابر هوش مصنوعی تاسیس کرد

به گزارش آسوشیتدپرس، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در حال راه‌اندازی یک مرکز امنیتی اختصاصی هوش مصنوعی است. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که اتکای دولت بر هوش مصنوعی به طرز فزاینده‌ای رو به افزایش گذاشته و الگوریتم‌های متعددی را در سیستم‌های دفاعی و اطلاعاتی خود ادغام کرده است.
به گزارش ایتنا و به ..

ست نیوز
آمریکا یک مرکز امنیتی جدید ویژه محافظت در برابر هوش مصنوعی تاسیس کرد به گزارش آسوشیتدپرس، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در حال راه‌اندازی یک مرکز امنیتی اختصاصی هوش مصنوعی است. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که اتکای دولت بر هوش مصنوعی به طرز فزاینده‌ای رو به افزایش گذاشته و الگوریتم‌های متعددی را در سیستم‌های دفاعی و اطلاعاتی خود ادغام کرده است.
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این مرکز امنیتی علاوه بر محافظت از کشور در برابر تهدیدهای خارجی مبتنی بر هوش مصنوعی، برای محافظت از این سیستم‌ها در برابر سرقت و خرابکاری تلاش خواهد کرد.
حرکت اخیر آژانس امنیت ملی به سمت امنیت هوش مصنوعی توسط پل ناکاسون، مدیر کل این سازمان، اعلام شد. او می‌گوید که این بخش زیر چتر مرکز همکاری امنیت سایبری فعلی فعالیت خواهد کرد. این نهاد با صنایع خصوصی و شرکای بین‌المللی برای محافظت از ایالات‌متحده در برابر حملات سایبری ناشی از چین، روسیه و سایر کشورهای فعال در زمینه انتشار بدافزارهای فعال و کمپین‌های هک همکاری می‌کند.
به عنوان مثال، آژانس این هفته توصیه‌ای صادر کرد که نشان می‌داد هکرهای چینی از طریق سفت‌افزار (فرم‌ور) روتر هک‌شده، دستگاه‌های دولتی، صنعتی و مخابراتی را هدف قرار داده‌اند. احتمال مداخله در انتخابات نیز وجود دارد، اگرچه ناکاسون می‌گوید که هنوز هیچ مدرکی مبنی بر تلاش روسیه یا چین برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا مشاهده نکرده است. با این حال، این یک مشکل بزرگ در گذشته بوده است، و آن قبل از رواج یافتن سریع الگوریتم‌های هوش مصنوعی مانند ربات چت سیا که اخیراً خبر آن منتشر شد بود.
NSA has a new security center
از آنجایی که هوش مصنوعی توانایی‌های این نقش‌آفرینان بدخواه را افزایش می‌دهد، دولت ایالات متحده زیر نظر گرفتن آنها را به این بخش امنیتی جدید واگذار خواهد کرد. NSA پس از انجام مطالعه‌ای که نشان می‌داد مدل‌های هوش مصنوعی که از نظر امنیتی ضعیف هستند یک چالش مهم امنیت ملی به شمار می‌روند تصمیم به تأسیس این واحد گرفت. حساسیت این عرصه با ورود فناوری‌های هوش‌مصنوعی مولد، که NSA اشاره می‌کند که می‌توانند برای اهداف خوب و بد استفاده شوند، اهمیتی مضاعف یافته است.
ناکاسون می‌گوید که این سازمان به «محور NSA برای بهره‌برداری از بینش‌های استخباراتی خارجی تبدیل خواهد شد، و به توسعه دستورالعمل‌ها، اصول، ارزیابی، روش‌شناسی و چارچوب‌های ریسک» برای امنیت هوش مصنوعی و برای هدف توسعه ایمن و پذیرش هوش مصنوعی در «سیستم‌های امنیت ملی و پایگاه صنعتی دفاعی ما» کمک خواهد کرد. برای این منظور، این گروه با رهبران صنعت، آزمایشگاه‌های علمی، موسسات دانشگاهی، شرکای بین‌المللی و البته وزارت دفاع همکاری خواهد کرد.
ناکاسون در حال خروج از NSA و فرماندهی سایبری ایالات متحده است و جانشین وی، معاون فعلی نیروی هوایی آمریکا، ژنرال تیموتی هاف، خواهد بود. ناکاسون از سال ۲۰۱۸ در این پست بوده است و طبق کارنامه عملکردی بسیار موفقی داشته است.
منبع :ایتنا