جزئیات هشتمین جشنواره عکس نورنگار با نام “ایران من” در نشست خبری تشریح شد.
جزئیات هشتمین جشنواره عکس نورنگار با نام “ایران من” در نشست خبری تشریح شد.

هشتمین جشنواره عکس ایران من به موضوع «خانواده ایرانی» اختصاص یافته است. خانواده قلب تپنده هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و حفظ تحکیم بنیان آن از مهم‌ترین رویکردها برنامه‌ریزان و متولیان فرهنگی برای گام نهادن به مسیر پیشرفت و رشد و توسعه هر ملتی محسوب می‌شود و به همین بهانه، هشتمین جشنواره عکس ایران من، با […]

هشتمین جشنواره عکس ایران من به موضوع «خانواده ایرانی» اختصاص یافته است. خانواده قلب تپنده هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و حفظ تحکیم بنیان آن از مهم‌ترین رویکردها برنامه‌ریزان و متولیان فرهنگی برای گام نهادن به مسیر پیشرفت و رشد و توسعه هر ملتی محسوب می‌شود و به همین بهانه، هشتمین جشنواره عکس ایران من، با موضوع خانواده ایرانی برگزار می‌شود.

مجموعه نورنگار هشتمین دوره متوالی است که با توجه به جایگاه خانواده به عنوان قلب تپنده جامعه ایرانی و اهمیت حفظ و تحکیم آن به ویژه در میان نسل‌های جوان جشنواره عکس ایران من را برگزار می کند.

3f6f6355 5cc0 48e9 b78a 91bcc227f3f6

به گفته «محمد فروغی» دبیر برگزاری این جشنواره، مجموعه نورنگار با درک اهمیت عکاسی به عنوان یک ابزار قدرتمند در تلاش است با فراهم آوردن فضایی تخصصی برای ترویج و توسعه هنر و مهارت های عکاسی همچنین حفظ ارزش های اصیل فرهنگ ایرانی گام برمی دارد.

به همین مناسبت، نشست خبری این رویداد فرهنگی و هنری این جشنواره دوشنبه ۲۱ خرداد ماه در آکادمی نورنگار محل دبیرخانه رویداد برگزار شد.

این جشنواره در یک بخش اصلی و یک بخش جنبی برگزار خواهد شد که بخش جنبی آن خلق تصویر با هوش مصنوعی است.

جایزه نفر اول این جشنواره ۴۰ میلیون تومان، نفر دوم ۳۰ میلیون تومان و نفر سوم ۲۰ میلیون تومان خواهد بود. سه جایزه ۱۵ میلیون تومانی نیز برای برگزیدگان بخش جنبی این جشنواره در نظر گرفته شده است.

مجید ناگهی، مهدی وثوق‌نیا و عاطفه حقیقی هیئت داوران این جشنواره را تشکیل داده‌اند که داوری اثار را تا مهرماه ۱۴۰۳ انجام خواهند داد. آخرین مهلت ارسال این آثار هفتم مهرماه است.

محمد فروغی، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت نورنگار و دبیر اجرایی جشنواره، در این نشست ضمن تشریح اهداف جشنواره، به بیان جزئیات برگزاری آن پرداخت. وی با اشاره به موضوع “خانواده ایرانی” در بخش اصلی جشنواره، گفت: خانواده ایرانی از دیرباز تاکنون با سنت‌ها، آیین‌ها و رسوم مختلف در هم آمیخته و در جای جای این مرز و بوم به صورت‌های مختلف شکل یافته است.

فروغی با تأکید بر تغییرات سبک زندگی خانواده ایرانی در دوران اخیر، خاطرنشان کرد: جشنواره عکس نورنگار(https://noornegar.com/festival) فرصتی را برای عکاسان فراهم می‌کند تا تصویری از خانواده ایرانی در عصر حاضر را به نمایش بگذارند.

بخش جنبی جشنواره با عنوان “نگاه خلاقانه و نوآور به موضوع خانواده ایرانی در بستر هوش مصنوعی” از دیگر بخش‌های قابل توجه این رویداد است. در این بخش، هنرمندان می‌توانند بدون استفاده از دوربین و فقط با استفاده از خلاقیت خود و توانایی‌های هوش مصنوعی، تصاویری با موضوع خانواده ایرانی خلق کنند.

fc9be227 497c 4e86 8bba 68b9b3afdf7c

افشین بختیار، هنرمند عکاس پیشکسوت و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره، در این نشست با اشاره به جایگاه درست جشنواره‌های عکس، خواستار توجه بیشتر سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها به این رویدادها شد.

دبیر جشنواره در پاسخ به پرسشی درباره چشم‌انداز برگزاری این جشنواره، گفت: تا زمانی که من زنده هستم جشنواره را برگزار می‌کنم و به بچه‌هایم نیز گفتم که بعد از من این جشنواره را ادامه دهند. دیدگاه من برای این جشنواره این است که حداقل تا دوره بیستم آن حضور داشته باشد.وی با اشاره به وجود ۹۰ هزار عکس در ۷ دوره برگزار شده جشنواره، بر اهمیت عکاسی در ثبت فرهنگ و زیبایی‌های ایران تأکید کرد.

مسعود افشانی، عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره، در این نشست از سنگ‌اندازی نهادها گله کرد.

داریوش محمدخانی، عضو دیگر شورای سیاست‌گذاری، به ورود هوش مصنوعی به جامعه امروزی و ترس برخی از افراد از این تکنولوژی اشاره کرد و گفت: هر تکنولوژی که به عرصه می‌آید مورد انتقاد قرار گرفته و غالباً ترسی در استفاده از آن وجود دارد.

مجتبی خوشدلیان، کارشناس و مشاور هوش مصنوعی، در این نشست به تشریح بخش جنبی جشنواره که مرتبط با هوش مصنوعی است، پرداخت.

سعید فداییان، عضو شورای سیاست‌گذاری، در پایان نشست، بر حمایت از عکاسان با اهدای جوایز ارزنده تأکید کرد.

هشتمین جشنواره عکس ایران من با موضوع خانواده ایرانی در دو بخش اصلی و جنبی از تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۳ تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ پذیرای آثار شرکت‌کنندگان خواهد بود.

اختتامیه و معرفی آثار برگزیده در تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۰۸ برگزار خواهد شد.

منبع: سایت همشهری آنلاین