شرکت متا اعلام کرده که قیمت هدستهای واقعیت مجازی خود را با هدف بالا بردن تقاضا برای این محصول و ترغیب مشتریان به تهیه آن، کاهش داده است.
هدف اصلی متا، سرمایهگذاری هر چه بیشتر بر روی متاورس است که راهبرد مهم این شرکت به شمار میرود.
به گزارش ایتنا از رویترز، مارک زاکربرگ مدیر اجرایی شرکت متا به تاز..
ست نیوز
شرکت متا اعلام کرده که قیمت هدستهای واقعیت مجازی خود را با هدف بالا بردن تقاضا برای این محصول و ترغیب مشتریان به تهیه آن، کاهش داده است.
هدف اصلی متا، سرمایهگذاری هر چه بیشتر بر روی متاورس است که راهبرد مهم این شرکت به شمار میرود.
به گزارش ایتنا از رویترز، مارک زاکربرگ مدیر اجرایی شرکت متا به تازگی، رسما قیمت جدید دوربین واقعیت مجازی خود را اعلام کرده است.
به گفته زاکربرگ، دوربین VR پرچمدار این شرکت یعنی Meta Quest Pro اکنون با قیمت ۹۹۹ دلار فروخته میشود که نسبت به قیمت ابتدایی آن در زمان عرضه یعنی ۱۴۹۹ دلار افت قابل توجهی دارد.
همچنین نسخه Quest 2 256 گیگابایتی از ۴۹۹ دلار به ۴۲۹ دلار کاهش مییابد.
این شرکت فروش کمتر Quest 2 را عامل افت ۱۷ درصدی درآمد سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ خود اعلام کرده است.
در نتیجه این کاهش درآمد، متا در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۴ میلیارد دلار و در سال قبل از آن حدود ۱۰ میلیارد دلار را از دست داده است.
به گزارش ایتنا با طرح ایده متاورس و داغ شدن بازار آن، سرمایهگذاران فراوانی برای تزریق پول به خود به این بازار اقدام کردهاند، اما بنظر کارشناسان متا نتوانسته سودی را که در نظر داشته از این بازار بدست آورد.
این شرکت اواخر سال گذشته، محصول Quest Pro را به عنوان پیشرفتهترین هدست واقعیت مجازی به بازار عرضه کرد.
Quest Pro با دوربینهای ویژه خود که واقعیت زنده و سهبعدی از محیط بیرون را ضبط میکند و امکان نوآوریهایی مانند آویختن نقاشیهای مجازی بر روی دیوارهای واقعی را فراهم میکند، طراحان، معماران و دیگر متخصصان خلاق را هدف قرار داده است.
اما به نظر میرسد استقبال از این ایدهها هنوز با انتظارات فاصله دارد.
متا اخیراً سیاست خود را در مورد متاورس را بیان کرده که به نظر میرسد حاوی محافظهکاری بیشتری است.
موضع جدید این شرکت اکنون مبتنی بر صرفهجویی در هزینهها خواهد بود. این شرکت سال ۲۰۲۳ را «سال بهرهوری» نامید و به همبن منظور، هدف خود را میلیاردها دلار کاهش در هزینههای خود عنوان نمود.
مطابق این گزارش، علیرغم آنکه هدستهای متفاوت واقعیت مجازی اخیراً پیشرفتهای فراوانی داشته و به قابلیتهای خلاقانهای مجهز شدهاند، اما آمار نشان میدهد که استقبال از آنها در بازار کندتر از انتظار است.
در خبری دیگر، شرکت Tencent بزرگترین ناشر بازیهای ویدیویی دنیا، ماه گذشته طرح خود برای سرمایهگذاری در سختافزار VR متوقف کرد، که نشانهای دیگر از کاهش استقبال از این ابزارهاست.
بنظر میرسد این آمار و اطلاعات، کاهش استقبال جدی از ایده «متاوس» را دست کم در شرایط کنونی به وضوح نشان میدهد.
منبع :ایتنا