این شکایت را جاستین گاتمن، فعال حقوق مصرفکنندگان در بریتانیا، به نمایندگی از ۲۴ میلیون کاربر آیفون در بریتانیا ثبت کرد.
گاتمن خواستار دریافت خسارتی معادل ۱.۶ میلیارد پوند (۱.۹ میلیارد دلار) از اپل شده است.
به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، وکلا در این شکایت استدلال کردهاند که اپل با بهروزرس..
ست نیوز
این شکایت را جاستین گاتمن، فعال حقوق مصرفکنندگان در بریتانیا، به نمایندگی از ۲۴ میلیون کاربر آیفون در بریتانیا ثبت کرد.
گاتمن خواستار دریافت خسارتی معادل ۱.۶ میلیارد پوند (۱.۹ میلیارد دلار) از اپل شده است.
به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، وکلا در این شکایت استدلال کردهاند که اپل با بهروزرسانی نرمافزاری، مشکلات مربوط به باتری در برخی از مدلهای آیفون را پنهان کرده و یک ابزار مدیریت انرژی نصب کرده است که عملکرد گوشی را محدود میکند.
این شکایت ادعا میکند که اپل از موقعیت برترش در بازار سوءاستفاده کرده و به مشتریان اطلاع داده که بهروزرسانیهای نرمافزاری از اواخر سال ۲۰۱۶ عمر باتریها را بیشتر کرده است.
شرکت اپل اعلام کرده که این شکایت «بیاساس» است و معیوب بودن باتری آیفونها را اکیدا تکذیب میکند؛ جدا از تعداد کمی از آیفونهای مدل ۶اس که برای آنها تعویض باتری رایگان ارائه میدهد.
شرکت اپل به دنبال بستن این پرونده و خارج کردن آن از دادگاه بود اما دادگاه تجدید نظر رقابت (CAT) اعلام کرد که پرونده گاتمن میتواند دنبال شود. البته این دادگاه اعلام کرد که در پرونده گاتمن، «فقدان وضوح و ویژگی خاص» وجود دارد که باید قبل از هر محاکمهای برطرف شود.
گاتمن در بیانیهای گفت که این حکم «گامی بزرگ به سوی عدالت مصرفکننده» است.
یکی از سخنگویان اپل با اشاره به بیانیه قبلی گفت: «ما هرگز برای کوتاه کردن عمدی عمر محصولات اپل یا کاهش تجربه کاربری برای ارتقای مشتری کاری انجام ندادهایم.»منبع :ایتنا