متا از اینستاگرام و فیس‌بوک برای آموزش هوش مصنوعی استفاده می‌کند
متا از اینستاگرام و فیس‌بوک برای آموزش هوش مصنوعی استفاده می‌کند

نیک کلِگ، رئیس امور جهانی شرکت «متا پلتفرم» در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: پست‌هایی که به هوش مصنوعی جدید داده می‌شود شامل متن و تصویر هستند. با این حال، هوش مصنوعی با پست‌های خصوصی مانند پست‌هایی که تنها با دوستان و خانواده به اشتراک گذاشته شده است، کاری ندارد.
به گزارش ایتنا از ایسنا، این مدیر متا گف..

ست نیوز
متا از اینستاگرام و فیس‌بوک برای آموزش هوش مصنوعی استفاده می‌کند
نیک کلِگ، رئیس امور جهانی شرکت «متا پلتفرم» در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: پست‌هایی که به هوش مصنوعی جدید داده می‌شود شامل متن و تصویر هستند. با این حال، هوش مصنوعی با پست‌های خصوصی مانند پست‌هایی که تنها با دوستان و خانواده به اشتراک گذاشته شده است، کاری ندارد.
به گزارش ایتنا از ایسنا، این مدیر متا گفت: شرکت «متا پلتفرم» تدابیری را اتخاذ کرده تا جزئیات خصوصی از دیتابیس عمومی مورد استفاده هوش مصنوعی حذف شود.
وی بدون اشاره به این تدابیر، اظهار کرد: پیام‌های خصوصی در پلتفرم‌های متا، برای آموزش مدل جدید هوش مصنوعی استفاده نشده‌اند. ما تلاش کرده‌ایم دیتابیس‌هایی که شامل جزئیات شخصی فراوانی هستند را حذف کنیم.
نیک کلِگ، خاطرنشان کرد: شرکت «متا پلتفرم» به دلیل نگرانی‌های پیرامون حریم خصوصی، از سایت‌هایی مانند لینکدین برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده نکرده است.
متا، نسخه آزمایشی بتای دستیار مجازی Meta AI را چهارشنبه گذشته به روی عموم گشود. این دستیار جدید به کاربران کمک می‌کند استیکرهای دیجیتالی خود را بسازند. تصاویر را با دستورالعمل‌های متنی، ویرایش کنند و با شخصیت‌های هوش مصنوعی چت کنند.
دستیار مجازی Meta AI با استفاده از مدل زبان هوش مصنوعی متا به نام Llma ۲ و مدل تبدیل متن به تصویر به نام Emu، ساخته شده است. به گفته یک سخنگوی متا، هر دوی این مدل‌ها با استفاده از پست‌های اینستاگرام و فیس‌بوک، آموزش داده شده‌اند.
رئیس امور جهانی شرکت «متا پلتفرم» گفت: انتظار دارد بعضی از افراد از نظر حقوقی به این موضوع اعتراض کنند که آموزش هوش مصنوعی متا با استفاده از محتوای دارای کپی رایت، استفاده منصفانه‌ای نیست اما این شرکت چنین تصوری ندارد.
نویسندگان، هنرمندان و طراحان از شرکت‌های هوش مصنوعی و شرکت‌هایی نظیر متا، بر سر نگرانی از استفاده این شرکت‌ها از آثارشان برای آموزش هوش مصنوعی و به خطر افتادن حرفه‌شان، شکایت کرده‌اند.
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، بنا بر سیاست‌های متا، کاربران اینستاگرام و فیس‌بوک مالک پست‌هایی هستند که در این پلتفرم‌ها ارسال می‌کنند، البته تا زمانی که حقوق مالکیت معنوی فرد دیگری را نقض نکنند.منبع :ایتنا

بیشتر بخوانید
اظهارات وزیر کشور درباره تروریست های اجاره ای در سیستان و بلوچستان